کد خبر : 1525
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1393 - 14:08

شهردار تبریز: در۸ ماه گذشته به اندازه۸ سال سرمایه گذاری کرده ایم

شهردار تبریز: در۸ ماه گذشته به اندازه۸ سال سرمایه گذاری کرده ایم

 شهردار تبریز از مسافر گیری مترو تبریز و آغاز فعالیت و مسافرگیری آن همزمان با عید فطر خبر داد.

دکتر صادق نجفی اظهار کرد: در آستانه عید سعید فطر و با تلاش شبانه روزی متخصصان، مترو تبریز با مسافرگیری از ایستگاه ششم خود  مراحل پایانی آزمایشی خود را پشت سر می گذارد.
شهردار کلانشهر تبریز گفت: در هشت ماه گذشته یک هزارو ۸۶۰ میلیارد ریال به پروژه قطار شهری تبریز تزریق شده است.
دکتر صادق نجفی تصریح کرد: در هشت سال گذشته در مجموع شهرداری تبریز دو هزار میلیارد ریال در مترو تبریز سرمایه گذاری انجام داده بود در حالی که تنها در هشت ماه گذشته به اندازه این مبلغ در مترو سرمایه گذاری کرده ایم.
شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه با طولانی شدن اجرای پروژه های شهر متضرر می شود گفت: در حال حاضر هزینه احداث هر یک کیلومتر مسیر مترو یک هزارو ۵۰۰ ملیارد ریال تمام می شود در حالی که در زمان آغاز پروژه مترو تبریز هر کیلومتر از این پروژه با ۱۲۰ میلیارد ریال قابل اجرا بود.
گفتنی است با مسافرگیری کامل رام اول قطار شهری، مسافران مسیر ایستگاه استاد شهریار تا ایستگاه ائل گلی را  با مترو طی کردند.
رام اول قطار شهری تبریز با دارا بودن ۵ واگن مسافری و با  ظرفیت ۱۰۲۰ نفر مراحل نهایی تست گرم را طی می کند و بعد از طی ۱۵۰ کیلومتر مسیر مرحله نهایی تست را پشت سر خواهد گذاشت.
در صورت تامین واگن های مورد نیاز رام های دو ، سه و چهار مترو تبریز مدت زمان انتظار در ایستگاههای قطار شهری حداکثر ده دقیقه خواهد بود.
در حال حاضر و بعد از اتمام مراحل تست که به زودی نهایی خواهد شد شهروندان خواهند توانست مسیر شش کیلومتری ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار را با مترو طی نمایند.

فاز اول خط یک قطار شهری تبریز به طول شش کیلومتر می باشد و ایستگاه های ائل گلی، سهند، امام رضا (ع)، خیام، ۲۹ بهمن و استاد شهریار، شش ایستگاه مربوط به فاز نخست خط اول را تشکیل می دهند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.