کد خبر : 1646
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1393 - 8:56

کپی برداری از شهرداری تبریز و ادعای دروغ شهرداری کرج

کپی برداری از شهرداری تبریز و ادعای دروغ شهرداری کرج

 شهرداری کرج اخیرا قصد دارد با تبدیل تنه درختان خشکیده خود به آثار هنری چهره این شهر را عوض کند.

البته این کار شهرداری کرج کاری پسندیده و خوب می باشد ولی جالبی ماجرا آنجاست که مدیرعامل سازمان زیباسازی کرج از این کار به عنوان اولین در کشور یاد کرده و در تیتر خبر شهرداری کرج نیز ” برای اولین بار در کشور” نوشته شده است.
جدای از اینکه باید اذعان کنیم شهرداری کلانشهر تبریز از سه سال گذشته اقدام به تبدیل درختان خشکیده سطح شهر به آثار هنری نموده است باید از تبدیل این شهرداری به نمونه و الگویی برای سایر شهرداری های کشور مباهات نماییم.
البته ذکر مسئله ای در این میان خالی از لطف نیست و آن اینکه شهرداری کرج دانسته و یا نادانسته در خبر خود اقدام این شهرداری در تبدیل درختان خشک کرج به آثار هنری رااولین در ایران دانسته است که با توجه به مطالب اعلام شده این مطلب درست نمی باشد و تبدیل درختان خشک شده به آثار هنری یکی دیگر از اولین های شهر تبریز در کشور می باشد.
این شهرداری تبریز از دو سال قبل با خلق آثار هنری بر رویه کلیه درختان خشکیده و قطور خیابانهای تبریز منظره زیبایی را بخصوص به خیابانهای قدیمی و تاریخی این شهر از جمله خیابان خاقانی، آبرسان، بلوار ۲۹ بهمن، روبروی دانشگاه تبریز، پارک ائل گلی و… بخشیده است.
شهرداری کرج هنوز این ایده را اجرایی ننموده و به گفته مسئولان شهرداری کرج طی ماهها آتی با استفاده از اساتید مجسمه ساز این مهم عملی خواهد شد.
تجربیات ارزنده شهرداری تبریز و ابتکارات و ایده های جالبی که توسط مدیران و کارشناسان خوشفکر مجموعه معظم شهرداری تبریز بمورد اجرا گذارده می شود بارها مورد توجه و الهام مدیران شهری سایر شهرهای کشور قرار گرفته است.
شهرداری تبریز از دو سال پیش با اجرای طری بر روی تنه تمامی درختانی که در کنار خیابانها و میادین و پارکها واقع شده اند و بنا بدلایلی خشکیده اند و قطر آنها حداقل بیش از ۵۰ سانتیمتر باشد آثار هنری خلق می نماید.
 در این راستا بر روی تنه درختان خشکیده  در چهاراه آبرسان، خیابان دانشگاه ، بلوار ۲۹، خیابان خاقانی، بهمن و پارک تاریخی و بزرگ ائل گلی تبریز  توسط گروه هنری لارسا آثار هنری زیبا و چشم نوازی خلق گردیده است.
اقصی نقاط شهر تاریخی تبریز مملو از درختان کهنسالی به حیات خود ادامه می دهند در برخی موارد درختانی با عمر بیش از ۴۰۰ بخصوص در پارک ۷۰۰ ساله ائل گلی به چشم می خورد .
سازمان زیباسازی شهرداری تبریز کماکان شناسایی درختان خشکیده و تبدیل آنها به آثار هنری در سطح شهر تبریز در درستور کار قرار داده است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.