کد خبر : 183
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1392 - 5:36

توصیه هاشمی رفسنجانی به دولت یازدهم

توصیه هاشمی رفسنجانی به دولت یازدهم

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مسئولان عالی‌رتبه و دولت یازدهم برای عمل به وعده‌ها گره‌های خارجی را باز کنند، دیگر دزدان سر گردنه بیش از این نمی‌توانند باج‌خواهی کنند.

 

به گزارش تسنیم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دیدار اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و جمعی از فعالان اقتصادی استان مازندران با اشاره به اهمیت تولید برای توسعه پایدار کشورها، گفت: رونق تولید، علاوه بر حل مشکل بیکاری جوانان باعث تقویت روحیه نشاط خانواده‌ها و سرزندگی جامعه می‌شود.

وی با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در پایان ۸ سال دفاع مقدس و آغاز دولت سازندگی تصریح کرد: به اسم «دولت کار» آغاز کردیم ولی بسیار فراتر از شعار، با جذب متخصصان از جناح‌های مختلف سیاسی به زیرساخت‌های کشور در همه ابعاد توجه کردیم که بارزترین نتیجه آن کاهش نرخ بیکاری ۱۶ درصدی سال ۶۸ به ۹ درصد در سال ۱۳۷۶ بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رکود تورمی و بیکاری نیروهای کیفی و تحصیل‌کرده را دردی بزرگ برای هر کشور خواند و افزود: نیروهای جوان جوهری ارزنده‌اند که به عنوان سرمایه‌های انسانی باید برای ارتقای بهره‌وری در همه بخش‌ها حضور داشته باشند تا ۵/۲ درصدی که سهم بهره‌وری در ۸ درصد تولید ناخالص ملی است، محقق شود.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به تصویب چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام و تدوین سیاست‌های کلی به خصوص اصلاح اصل ۴۴ در مجمع و تأیید و ابلاغ آنها از سوی رهبری گفت: بخش خصوصی با نیروهای مجرّب و روحیه‌ای که برای کار بیشتر و رقابت سالم‌تر در فضای اقتصادی دارد، می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند. وی با بیان اینکه “شرایط امروز سخت‌تر از زمان جنگ نیست”، افزود: البته گردنه‌هایی وجود دارد که نظام اسلامی می‌تواند با حفظ مصالح و منافع ملت و کشور و با اتخاذ سیاست خارجی درست، از آنها عبور نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ضررهای اقتصادی کشور در سال‌های اخیر مخصوصاً در بخش فروش نفت و همچنین سوءاستفاده‌های برخی از کشورها، گفت: اگر مسئولان عالیرتبه و دولت یازدهم برای عمل به وعده‌ها، گره‌های خارجی را باز کنند، دیگر دزدان سر گردنه بیش از این نمی‌توانند باج‌خواهی کنند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود، آرامش روز انتخابات و پس از آن را نشانه احترام متقابل مردم و نظام به آزادی فکر و رأی دانست و گفت: در این فضا اگر چه هنوز مشکلات مردم حل نشده، اما با نشاط کامل برای کاری که خودشان کرده‌اند، ارزش قائل هستند و امیدارم دولت به تدریج و با تعیین اولویت‌ها به مسائل بپردازد.

وی با هشدار درباره تفکرات افراطی و تفریطی گفت: مردم و به‌ ویژه جوانان نباید بگذارند رسوبات تحجّر و دگم‌اندیشی دوباره دامن انقلاب و کشور را بگیرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رأی روستاییان و شهرستان‌های دوردست ایران به روحانی را بسیار معنادار خواند و گفت: روستائیان در بمباران تبلیغات پرداخت یارانه‌ها، به کسی رأی دادند که بر تدبیر در امور و امیدواری به آینده تأکید می‌کرد.
هاشمی رفسنجانی وظیفه و مسئولیت مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضائیه را در کنار دولت بسیار مهم دانست و تأکید کرد: همه باید همکاری کنند تا انگل‌ها اقتصاد کشور را آلوده نکنند.

در آغاز این دیدار سیدعلی صدری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، عشریه رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی مازندران، پاک‌طینت و حیدریان نائب رئیس اول و دوم خانه صنعت جوانان و رضوی از مجمع هم‌اندیشی صنعت و معدن استان ضمن ارائه گزارشی از اوضاع نابسامان اقتصادی کشور و تعطیلی حدود ۵۰ درصدی واحدهای تولیدی در مازندران، راهکارهایی برای برون‌رفت از اوضاع، پیشنهاد و اظهار امیدواری کردند که دولت یازدهم با صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی مهربان باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.