کد خبر : 1893
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1393 - 6:47

نخستین موزه فوتبال ایران در تبریز افتتاح می‌شود

نخستین موزه فوتبال ایران در تبریز افتتاح می‌شود

به همت شهرداری منطقه ۶ تبریز اولین موزه فوتبال تبریز در تالار پارک رضوان این منطقه افتتاح می‌شود.

نخستین موزه فوتبال کشور در شهر اولین‌ها چهارم دی‌ماه سال‌جاری در تالار پارک رضوان واقع در شهرک امام تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.
این موزه در نوع خود در منطقه منحصر به فرد بوده و پیش از این تنها در کشور ژاپن شاهد افتتاح موزه فوتبال بوده‌ایم.
در این موزه  توپ، اسناد ورزشی، عکس، بلیت، پیراهن و لباس ورزشی فوتبالیست‌های نامی آذربایجان از جمله لوازم ورزشی و فوتبالی به نمایش درخواهد آمد که از این میان می‌توان به وسایل صدقیانی، از بنیانگذاران فوتبال در ایران که اهل تبریز بود، اشاره کرد.
ایده ایجاد موزه فوتبال توسط آقای نیکنام بوده و پیشنهاد کردم که این موزه به همت شهرداری تبریز تشکیل شود و بعد از موافقت شهردار تبریز و هماهنگی کارشناس موزه سازمان میراث فرهنگی، تالار رضوان برای این موزه در نظر گرفته شد و این مکان می‌تواند پنج برابر ظرفیت فعلی جهت موزه فوتبال تبریز افزایش یابد.
گفتنی است شهرداری تبریز مدرسه مموریال که نخستین مدرسه فوتبال ایران است و ثبت تاریخی نیز شده، بهترین مکان برای موزه ورزش آذربایجان است که پیشنهاد آن داده شده است و با توجه به اینکه این مدرسه در محدوده مرکزی کلانشهر تبریز قرار دارد و با سایر موزه‌های تبریز در یک مسیر است، امیدواریم در آینده شاهد افتتاح موزه ورزش آذربایجان باشیم تا افتخاری دیگر بر شهر اولین‌ها افزوده شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.