کد خبر : 21159
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 6:09

اجرای پروژه پارک بزرگ تحولی در تبریز ایجاد می کند

اجرای پروژه پارک بزرگ تحولی در تبریز ایجاد می کند

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: اجرای پروژه پارک بزرگ تحولی در تبریز ایجاد می کند.

اجرای پروژه پارک بزرگ تحولی در تبریز ایجاد می کند

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: اجرای پروژه پارک بزرگ تحولی در تبریز ایجاد می کند.

به گزارش آی نیوز، محمد حسین اسحقی در جلسه پارک بزرگ تبریز با تاکید بر احیای پارک بزرگ تبریز به عنوان  مهمترین پروژه فرهنگی، گردشگری و فضای سبز تبریز است، ادامه داد: نزدیک ۴۰ سال است که پروژه پارک بزرگ تبریز مطرح بوده که اجرای آن تحولی بزرگ برای شهر تبریز ایجاد خواهد کرد.

وی این پروژه را پتانسیل عظیم برای شهروندان عنوان کرد و گفت: بخش های متعددی در این طرح تعبیه شده است و سعی می کینم طراحی این پروژه را مطابق روش های نوین روز پیش ببریم.

اسحقی با اشاره به جذابیت این پروژه بیان کرد: مکان های متفاوت تفریحی و گردشگری مثل شهر بازی ملی مدرن، بخش های ورزشی فضاهای هنری مثل بخش سینمایی، پارک های متفاوت همچون پارک آکواریوم، فضاهای ارگانیک و…  طراحی شده که در حاشیه حوضچه پارک بزرگ با فاصله مطلوب قرار می گیرند.

وی همچنین افزود: اجرای این پروژه ثاثیر مثبتی برای فرودگاه تبریز نیز در بر خواهد داشت و با توجه به اینکه این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد رونق اقتصادی نیز به منطقه خواهد بخشید.

وی در خصوص تمهیدات پروژه برای روان شدن ترافیک منطقه نیز اشاره کرد و گفت: در چهار مسیر اصلی پارک، پارکینگ های طبقاتی طراحی شده که با نگرش طرح ترافیک بررسی و ارائه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز همچنین بیان کرد: طبق مطالعات صورت گرفته متراژ قابل استفاده پارک بزرگ تبریز ۷۰۰ هکتار است و با احداث آن معادل حدوداً۱۰ برابر  پارک ائل گلی، به پارک تبدیل خواهد شد که در افزایش فضای سبز تبریز نیز تاثیرگذار خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسه عاشورا با مبلغ بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت ها برای اجرای پروژه عظیم پارک تبریز خبر داد و گفت: همکاران عمرانی در حال پیاده کردن این تفاهم نامه به قرارداد کاری هستندکه جهت تصویب به شورای شهر تبریز ارسال خواهد شد. اما با مذاکرات صورت گرفته بحث مطالعاتی پروژه به موسسه عاشورا ابلاغ شده است.

گفتنی است این جلسه با حضور رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شواری شهر تبریز فریدون بابایی اقدم، نائب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز سعید دباغ نیکو خصلت، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک محمد اشرف نیا، شهردار منطقه ۴ اکبرامجدی، مدیر عامل سازمان پارکها علی مدبر، مدیرعامل سازمان پسماند علیرضا اصغری، مدیران حوزه معاونت عمرانی و مشاور طرح پارک بزرگ تبریز برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.