کد خبر : 2373
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 - 8:40

دکتر نجفی در دیدار با شهردار قازان؛ پشتوانه های مشترک فرهنگی، باید محرک توسعه دو جانبه تبریز و قازان باشد

دکتر نجفی در دیدار با شهردار قازان؛ پشتوانه های مشترک فرهنگی، باید محرک توسعه دو جانبه تبریز و قازان باشد

آی نیوز: شهردار تبریز  صبح  امروز در دیدار با ایلسور متشین، همتای قازانی خود اظهار داشت: ارتباط و تعامل هدفمند تبریز و قازان با توجه به پیشینه فرهنگی دو مجموعه قطعا در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان نقش آفرین و تعیین کننده خواهد بود.

 

دکتر صادق نجفی ادامه داد: شهرداری تبریز با توجه به نقش کلیدی شهر تبریز در گستره موضوعات مختلف جمهوری اسلامی در کنار رویکرد های مختلف عمرانی، خدماتی ، شهرسازی و اجتماعی توسعه دیپلماسی شهری را از محورهای مهم برنامه های مدون خود می داند.
وی افزود: بر این اساس تقویت ارتباطات با شهر خواهر خوانده قازان، که از دیرباز تعاملات قوی و مشترکی با تبریز داشته است مورد تاکید ماست.
دکتر نجفی با بیان اینکه معتقدیم قازان به عنوان یکی از قطب های فرهنگی، علمی و دانشگاهی روسیه در طول تاریخ هزار ساله خود بواسطه تعامل با تبریز در ارتباط مستمر با ایران اسلامی بوده است افزود: مصمم به حفظ و توسعه این ارتباطیم و یقین داریم که پشتوانه های فرهنگی دو شهر می تواند در پیشبرد اهداف توسعه و عمران نیز اثر گذار باشد.
وی در ادامه با تشریح بخشی از رویکردها و برنامه های شهرداری تبریز به بودجه ۲۸۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: این بودجه با حمایت، هدایت و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز و تعامل گسترده با دستگاه های مختلف اجرایی، محورهای مختلف توسعه شهر تبریز را طبق سند چشم انداز جمهوری اسلامی و تحقق جایگاه تبریز( تبریز فیروزه جهان اسلام) پیگیری می کند.
گفتنی است هیات عالی رتبه جمهوری تاتارستان روسیه با حضور رئیس جمهور تاتارستان، شهردار قازان و سایر مقامات محلی جمهوری تاتارستان به منظور برگزاری روز فرهنگی قازان به تبریز سفر کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.