کد خبر : 2558
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 فروردین 1394 - 11:40

شهردار تبریز: اجرای دقیق برنامه ها چهره ترافیکی تبریز را متحول می کند

شهردار تبریز: اجرای دقیق برنامه ها چهره ترافیکی تبریز را متحول می کند

آی نیوز: شهردار تبریز گفت: با اجرای دقیق برنامه های سال ۹۴ شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک چهره تبریز تا آغاز سال آینده متحول خواهد شد.

 به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در جلسه بررسی برنامه ها و اولویت های حمل و نقل شهرداری تبریز در سال ۹۴ گفت: حرکت و فعالیت شهرداری تبریز در سال ۹۴ بر اساس برنامه ریزی ها و برنامه بودجه مصوب شورا خواهد بود وهیچ حرکتی خارج از این برنامه انجام نخواهد گرفت.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و اجرای مناسب، تبریز را به یک شهر هوشمند تبدیل خواهد ساخت گفت: در حال حاضر خیابانها و معابر تبریز شهروندان و مهمانان را به مقصد راهنمایی نمی کنند باید کاری کنیم تا وقتی شهروندان پیاده یا سواره در خیابانها حرکت می کنند تابلو ها و علائم موجود در مسیر راهنمای آنها باشد.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه برخی ایرادات کوچک کارهای بزرگ را تحت تاثیر خود قرار می دهند افزود: اولویت اول ما در زمینه ترافیک فرهنگ سازی است باید بیاندیشیم و ببینیم که برای مدیریت بهتر ترافیک شهر چه کارهایی لازم است تا انجام دهیم.
شهردار کلانشهر تبریز با اعلام اینکه کلانشهر تبریز برای چهارمین سال متوالی مقام اول را در کاهش تصادفات درون شهری بدست آورده است گفت: تلاشهای مدیریت شهری و پلیس راهور منجر به این شده است که میزان تصادفات درون شهری در تبریز به حداقل برسد در این راستا مدیریت شهری تبریز با نرده کشی در برخی مسیرها، ایجاد پل های عابر پیاده در مسیرهای پر خطر و کارهای فرهنگی نقش اساسی را در سوق دادن شهروندان به رعایت نکات ایمنی و ترافیکی و کاهش تصادفات ایفا کرده است.
وی با اشاره به اینکه ترمیم و لکه گیری های متعدد آسفالت در خیابانها منظر بدی را در شهر پدید آورده است افزود: در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان برای اصلاح و آسفالت ریزی اساسی خیابانها بودجه در نظر گرفته شده است و آسفالت ریزی و اصلاح آسفالت خیابانهای تبریز بر اساس اولویت بندی ها اجرا خواهد شد.
شهردار تبریز با اعلام اینکه تبریز در بین کلانشهرهای کشور فرسوده ترین ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد و باید به سمت اصلاح این مسئله حرکت کنیم تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه در تبریز ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر تردد اتفاق می افتد ناوگان فعلی جوابگوی نیازهای شهر نیست و قطعا باید ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی این شهر توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه دولت موظف است بر اساس قانون به حمل و نقل عمومی سوپسید بپردازد اظهار داشت: شهرداری تبریز با عقد قرارداد در اواخر سال گذشته مقدمات پیوستن ۱۷۰ دستگاه اتوبوس تک کابین دو کابین و برقی به ناوگان اتوبوسرانی را مهیا نموده است و در کنار آن تعمیر اساسی و بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر، تعداد اتوبوسهای شهری یک سوم افزایش خواهد داشت.
دکتر صادق نجفی همچن گفت: شهرداری تبریز در سال گذشته ۴۳۰ میلیارد تومان در مترو تبریز هزینه انجام داده است تلاش داریم تا آخر سال ۹۴ مترو را تا میدان ساعت فعال نماییم تا شهروندان بتوانند با استفاده از این مسیر به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.
شهردار تبریز در پایان با اعلام اینکه باید وضعیت ترمینال مرکزی و ترمینال غرب در شان تبریز و شهروندان این شهر باشد گفت: درحال حاضر تمامی شرایط و امکانات برای تکمیل و آماده سازی ترمینال آماده است و باید هر چه زودتر ترمینال مرکزی تبریز به بهره برداری برسد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.