کد خبر : 35035
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 9:15

اقناع‌ جامعه مهمترین رسالت رسانه‌ها

اقناع‌ جامعه مهمترین رسالت رسانه‌ها

آی نیوز – استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ماموریت های خطیر خبرنگاران در عرصه جنگ رسانه ای با دشمنان، گفت: اقناع سازی هنرمندانه جامعه مهمترین رسالت رسانه ها است.

به گزارش آی نیوز ،  مالک رحمتی چهارشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان شرقی، افزود: باید اخبار و گزارش هایی که توسط اهل قلم در رسانه ها منتشر می شود به نوعی بازتاب کننده واقعیات جامعه باشد تا مخاطبان منطقی و عقلانی اقناع شوند.

وی اطلاع رسانی و پاسخ به شبهات را از دیگر ماموریت های رسانه های گروهی بیان و اظهار کرد: سال های پس از انقلاب اسلامی موفقیت های بی شمار و مهمی در کشور حادث شده است اما در انتقال این موفقیت ها آن گونه که باید مطالب به خوبی در سطح جامعه بازتاب نداشته است که اطلاع رسانی درست، صادقانه و امانت داری باید در این زمینه در دستور کار رسانه ها قرار بگیرد، چون در غیر این صورت با انتقال اخبار زرد مواجه خواهیم شد.

رحمتی روایت درست در رسانه ها را لازمه جلب اعتماد عمومی دانست و با بیان اینکه مطبوعات و خبرگزاری ها باید حرف دل مردم را به گوش مسئولان برسانند، یادآور شد: باید توجه داشت که جریان نفوذ در عرصه های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که مقابله با چنین جریاناتی با روشنگری و جریان سازی گفت و گو با جوانان و نسل جدید میسر می شود.

وی فعالیت خبرنگاران در حوزه های مختلف را حرکت در راستای جهاد تبیین تعریف و اظهار کرد: متاسفانه هنوز در این زمینه ارایه دستاوردهای مهم نظام و عملکردهای دستگاه های اجرایی با مشکلاتی روبروست که رسانه ها می توانند با پرداخت درست و به موقع در این رابطه کمک حال دولت باشند.

رحمتی کار رسانه ای را بسیار مهم، تاثیرگذار و تعیین کننده در سرنوشت کشور دانست و ادامه داد: اگر زمانی کشور به اسلحه و مهمات در صحنه های دوران دفاع مقدس نیاز داشت، امروز مملکت به شدت نیازمند فعالیت های رسانه ای است که باید ابزار و زمان کار رسانه ای را شناخت تا از این عرصه مهم استفاده کرد، چون که بی توجهی به رسانه و ابزارهای آن ما را در برابر هجمه های سنگین رسانه ای دشمنان آسیب پذیر می کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب در زمان کنونی به شدت روی جنگ روانی و رسانه ای متمرکز شده است، گفت: اگر از رسانه ها به عنوان راهکار اصلی مقابله با این حملات استفاده درست و دقیق نکنیم مجبور به عقب نشینی هستیم که بر همین مبنا برگزاری جشنواره ای رسانه ای از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

رحمتی برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر توسط بسیج رسانه و سپاه عاشورا را نشان دهنده درک و فهم از شرایط امروز جامعه برشمرد و با تاکید بر تقویت چنین جشنواره هایی، افزود: ایران اسلامی در دهه های گذشته به ارتش ۲۰ میلیونی در جنگ سخت نیاز داشت اما امروز کشور به ارتش ۲۰ میلیونی رسانه ای نیاز دارد تا در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان ایستادگی کرده، موقعیت خود را تثبیت و به موفقیت برسیم.

وی اثرگذاری تک عکس منتشر شده از حوادث و رویدادهای مختلف را بسیار فراگیرتر از چندین جلسه سخنرانی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه نسل جوان ما زبان هنر می طلبد، اظهار کرد: همه باید دست در دست هم داده و برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کنیم تا بتوانیم پاسدار واقعی خون شهدا و توصیه ها و منویات امامین انقلاب باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی به برگزاری اهمیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و اضافه کرد: این عرصه یکی از مهمترین و بزرگترین صحنه های نمایش توانمندی رسانه های کشور و استان است که باید تلاش شود تا با آگاهی دهی و بصیرت افزایی مردم، زمینه ساز برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری شد. اقناع‌ جامعه مهمترین رسالت

هفتمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر با معرفی و اهدای جوایز نفرات برتر در قالب‌های تیتر، یادداشت و سرمقاله، مصاحبه، گزارش (خبری-غیر خبری)، عکس(تک عکس-مجموعه عکس)، کلیپ و گزارش ویدئویی، کاریکاتور، طرح و گرافیک، صفحه‌آرایی مطبوعاتی، اینفوگرافی، موشن‌گرافی و پادکست به کار خود پایان داد. اقناع‌ جامعه مهمترین رسالت ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.