کد خبر : 2674
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 7:24

شهردار تبریز در مراسم روز زمین پاک : لزوم ایجاد باکس هایی برای جمع آوری ته سیگار در سطح تبریز

شهردار تبریز در مراسم روز زمین پاک : لزوم ایجاد باکس هایی برای جمع آوری ته سیگار در سطح تبریز

 شهردار تبریز از لزوم ایجاد باکس هایی برای جمع آوری ته سیگار در نقاط مختلف شهر خبر داده و گفت: برای ته سیگارها باید جایی غیر از سطل های زباله معمولی در نظر گرفته شود.

 

دکتر صادق نجفی در حاشیه برنامه جمع آوری ته سیگار در پارک بزرگ ائل گلی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: می توان برای نمونه در کنار چند اداره و سازمان از این باکس ها تعبیه کرد تا به تدریج استفاده از آنها برای سایر ادارات و شهروندان نیز فرهنگ سازی شود.
وی جمع آوری و یافتن راه حلی برای این زباله ها را از وظایف شهرداری عنوان کرده و گفت: اگر محیط شهری تمیز و پاکیزه باشد مردم خود نیز در حفظ این پاکیزگی تلاش می کنند.
دکتر نجفی ادامه داد: با این حال گاهی شهروندانی نیز مشاهده می شوند که زباله خود را به خیابان پرتاب می کنند که در نتیجه این اقدام هفته گذشته شاهد وقوع حادثه برای یکی از کارگران شهرداری و مرگ وی بودیم.
شهردار تبریز با قدردانی از تلاش گروه های مردم نهاد و تشکل های زیست محیطی ، اظهار داشت: امیدوارم این تلاش ها درس عبرتی برای ما باشد تا زمینه را مهیا کنیم که دیگر روی زمین زباله ای نباشد.
وی همچنین در پایان سخنان خود با بیان اینکه پارک بزرگ ائل گلی تبریز یکی از نمونه های بی نظیر پارک در دنیا است، گفت: باید تمامی سازمان های مرتبط بیش از پیش در زمینه آماده سازی و زیباسازی هر چه بیشتر این تفرجگاه تلاش کنند.
گفتنی است، برنامه جمع آوری ته سیگارهای ریخته شده در سطح پارک ائل گلی صبح امروز همزمان با ۲ اردیبهشت روز گرامیداشت زمین پاک توسط تشکل زیست محیطی رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی و با مشارکت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و سازمان پسماندهای شهرداری تبریز برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.