کد خبر : 2951
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 خرداد 1394 - 6:01

دستاوردهای پروژه میدان آذربایجان، در خدمت شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی شهر خواهد بود

دستاوردهای پروژه میدان آذربایجان، در خدمت شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی شهر خواهد بود

شهردار تبریز، میدان آذربایجان را از گره‌های اصلی ترافیک شهر تبریز خواند و افزود: دستاوردهای اجرای این پروژه، فراتر از مباحث ترافیکی بوده و قطعا در شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی این منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم میدان آذربایجان، با بیان این مطلب اظهار داشت: تمهیدات ترافیکی لازم در اجرای پروژه میدان آذربایجان، باید طوری پیش‌بینی شود که با توجه به وسعت میدان، پیامد ترافیکی،  بصری و آلودگی‌صوتی به حداقل برسد.
وی افزود: با توجه به مجاورت این میدان با فرودگاه بین‌المللی، و نبود امکان ایجاد المان‌ مرتفع در آن، باید مطالعات لازم برای ایجاد المان‌های متناسب با شان اجتماعی میدان آذربایجان مورد توجه قرار گیرد.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حساسیت پروژه تحکیم اتوبان پاسدارن گفت: هزینه  سنگین ۱.۸ میلیارد تومانی برای اجرای هر کیلومتر از پروژه و عمق اجرای عملیات تحکیم که گاه تا ۱۶ متر نیز می‌رسد،  ایجاب می‌کند که دقت و ظرافت اجرای آن، بیش از پروژه‌های معمول، مورد توجه قرار گیرد.
دکتر نجفی همچنین متذکر شد: امروز در مجموعه عون‌بن‌علی شاهد اجرای پروژه‌های متعددی از قبیل احداث پل معلق، دریاچه مصنوعی، رصدخانه شهری و المان‌های مختلفی هستیم که در تقویت جاذبه های این مجموعه گردشگری، نقش اساسی خواهد داشت.
وی با بیان این‌که فاضلاب شهر تبریز، در گذشته لوله‌گذاری متناسب و یکنواختی نداشته است، گفت: این موضوع باعث میشد طغیان آب در نقاط مشخصی از شهر، همواره یک معضل باشد که این امر، با اصلاح کانال مسیر حل شده است.
شهردار تبریز اظهار داشت: همزمان با پروژه میدان آذربایجان، طرح کنارگذر شمال‌غربی و امتداد چایکنار پیگیری می‌شود؛ همچنین همگام با آن، مجریان عمرانی شهرداری تبریز، اجرای تقاطع‌های مهم غیرهمسطح در آخونی، گلپارک و رسالت را پیگیری می کنند.
دکتر نجفی اضافه کرد: بعلاوه در روزها و هفته‌های آتی نیز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های متنوعی از قبیل تقاطع‌غیرهمسطح شهیدان پاشایی در ورودی وادی رحمت، فاز دوم تقاطع غیرهمسطح حمید، دو کمال و مسیرخاوران خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، مجموعه حرکت‌های عمرانی شهرداری تبریز، امسال به تحول در حوزه حمل‌و‌نقل درون‌شهری، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و کاهش تاثیرات آلودگی هوا خواهد داشت.
شهردار تبریز، صداقت و روشنگری را لازمه تحقق اصل«همدلی و همزبانی» خواند و افزود: با کاهش اقدامات دستی و هوشمندسازی اقدامات مختلف در حوزه‌های عمران، شهرسازی و ساز و کار مالی، سعی داریم رویه شهرداری را به سمت شفاف‌سازی هر چه بیشتر پیش ببریم.
دکتر نجفی با بیان این که با حمایت، هدایت و نظارت گره‌گشای اعضای دلسوز شورای اسلامی شهر، قدردان فضای مستعد خدمتگزاری هستیم، تاکید کرد: به شخصه، باید تاکید کنم که تاجایی که توان، لیاقت و امکان خدمتگزاری را داشته باشم، خادم شهر و شهروندان عزیز خواهم بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.