کد خبر : 2993
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 خرداد 1394 - 7:05

شهرداری ها برای پیشبرد اهداف توسعه، نیاز به منابع مالی پایدار دارند

شهرداری ها برای پیشبرد اهداف توسعه، نیاز به منابع مالی پایدار دارند

رییس شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد که شهرداری ها برای تحقق اهداف توسعه متوازن در شهرشان، نیاز به منابع مالی پایدار دارند.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر شهرام دبیری که در جمع شهردار قزوین و هیات همراه وی سخن می گفت، به اشاره به اهمیت بحث درآمدهای پایدار برای شهرداری ها، گفت: اداره شهرها، بخصوص شهرهای بزرگ نیاز به منابع مالی دارد و بهترین شکل این است که این منابع پایدار باشند. اما متاسفانه چنین منابعی برای شهرداری های کشور تعریف نشده است و ما باید دراین زمینه به فکر راه چاره باشیم.
وی افزود: در حال حاضر، به نظر می رسد که باید در این زمینه، رایزنی‌هایی با دولت صورت گیرد تا در تنظیم بودجه بخشی نیز به شهرداری ها اختصاص یابد.  
ریس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، به تعامل شورا و شهرداری و دیگر نهادهای اجرایی در تبریز اشاره نمود و اضافه کرد: همکاری و همدلی بین شورای شهر، شهرداری و دیگر نهادهای اجرایی شهر، مثال زدنی است و همین همدلی و همکاری است که منشا خیر و برکت در شهر شده است.
وی همچنین گفت: اگر اختلافی بین این نهادها باشد، ثمرات منفی آن متوجه شهر و شهروندان خواهد بود و اگر مسوولی به توسعه و پیشرفت شهر خود علاقه مند است، باید در راستای ایجاد وحدت رویه و همزبانی تلاش کند.
دکتر دبیری به مصادیق و نتایج مثبت این همکاری‌ها اشاره کرد و افزود: در طی یک سال و نیم گذشته، تبریز از ثمرات این تعامل ها بهره برده است و پروژه ای که در سال های قبل در عرض یکی، دوسال و بلکه بیشتر به بهره برداری می رسید، اکنون در مدتی کمتر از یکسال و حتی ۶ ماهه تکمیل می شود و این رکوردی برای شهرداری تبریز است که توانسته برای اولین بار در کشور، چنین موفقیت هایی رابه دست آورد.
رییس شورای شهر تبریز، نتیجه این تلاش و همدلی را، در جلب مشارکت شهروندان نیز موثر خواند و تاکید کرد: شهروندان نیز با مشاهده این جدیت و همدلی در بین سطوح مختلف مدیریتی شهر، به همکاری بیشتر با مجموعه شهرداری ترغیب می شوند و مشکلاتی را که در هنگام اجرای یک طرح عمرانی پیش می آید، با سعه صدر تحمل می کنند.
لازم به ذکر است شهردار قزوین به همراه هیاتی متشکل از معاون عمرانی استانداری قزوین، رییس شورای شهر قزوین و تنی چند از مدیران شهری و استانی قزوین، جهت بازدیدی یک روزه از تبریز، میهمان شهرداری و استانداری هستند.  

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.