کد خبر : 34283
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 11:59

کیف پول مشترک برای شهرداری‌های ۲۰ کلانشهر کشور اجرایی می‌شود

کیف پول مشترک برای شهرداری‌های ۲۰ کلانشهر کشور اجرایی می‌شود

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، موضوعاتی همچون نظام انگیزشی کمیسیون‌های فاوا در قالب مجمع شهرداران کلان‌شهرها، زیرساخت هوشمندسازی و بحث فیبر نوری و سامانه شهرسازی را از دیگر مباحث مطروحه در این نشست عنوان کرد.

محمد رضا کاظمی گفت: بیست‌ و نهمین کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور با حضور رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور، مدیران عامل و کارشناسان فاواهای کلانشهرها در شهر اصفهان برگزار و پیرامون موضوع ساختار تشکیلاتی، نظام انگیزشی مرتبط با حوزه فاوا بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این نشست رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور با بیان اینکه بحث ارتقای جایگاه آی‌تی و جایگاه سازمان‌های فاوا از دیگر عرصه‌هایی است که باید مدنظرشهرداری‌های کلان‌شهرها قرار گیرد، افزود: بر اساس تأکیدات شهردار اصفهان هم بعد فنی سازمان‌های فاوای شهرداری‌های کلان‌شهرها و مباحث ابزارسازی سازمان مهم بوده و از سوی دیگر باید بتوانیم بحث فرهنگ سازمانی را تغییر بدیم و به سمت هوشمندسازی و مباحث دیتا محور و تحلیل دیتا حرکت کنیم.

کاظمی افزود: یکی از بحث‌های مهم زیرساختی داخل کشور، موضوع زیرساخت هوشمندسازی و بحث فیبر نوری است که سازمان‌های فاوا به نمایندگی از شهرداری‌ها همراه با وزارت ارتباطات این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی همچنین با توجه به ضرورت جمع بندی بر روی مواضع مشترک شهرداری‌ها و سازمان‌های فاوا در خصوص نحوه پیاده‌ سازی فیبرنوری گفت: ضرورت دارد مجوزهای فیبر نوری از شهرداری‌ها دریافت شود، بنابراین در زمینه چارچوب‌هایی که لازمه یکپارچگی در این موضوع است و تعاملی که با سازمان تنظیم مقررات کشوری باید داشته باشند، از سوی شهرداری‌ها باید تبیین شود.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور در این نشست گفت: همگن شدن ساختار سازمان‌های فاوای شهرداری‌های و به نوعی متناسب شدن با بحث جمعیت شهرها و از لحاظ ساختار تشکیلات چارت تشکیلاتی مطالبه سازمان‌های فاوای شهرداری‌ها از سازمان شهرداری‌های کشور است.

یاسر اسدپور اظهار کرد: بحث نظام انگیزشی کمیسیون‌های فاوا در قالب مجمع شهرداران کلان‌شهرها از دیگر مسائل مهم بوده که باید یک هم‌افزایی در این زمینه صورت گیرد، یک نظام انگیزشی با ۲۸ ماده تنظیم و طراحی شده که در جلسه هجدهم آبان مجمع شهرداران کلان‌شهرها امید به مصوب شدن آن داریم.

اسد پور خاطرنشان کرد: بحث سامانه شهرسازی در حالت کلی یکی از چالش‌های همه شهرها است که ضرورت دارد هم‌افزایی و هماهنگی در این زمینه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: کیف پول مشترک به این معنا است که شهروندی از کلان‌شهر تهران و مشهد بتواند با همان کیف پول شهر خود از خدمات شهرداری و خاصه حوزه حمل‌ونقل مثل مترو و بی‌آرتی مثلاً کلان‌شهر اصفهان استفاده کند که درصدد هستیم کیف پول مشترکی بین شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور ایجاد کنیم که این موضوع در این جلسه مصوب شد و قرار بر تنظیم و طراحی پروتکل‌های مشترک در این زمینه است.

اسدپور یادآور شد: بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای، طراحی پروتکل مشترک ذیل کمیته درآمدهای پایدار و مشارکت‌های این کمیسیون انجام خواهد گرفت و امید داشته این مصوبه در مجمع شهرداران کلان‌شهرها در آبان ماه تصویب شود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.