کد خبر : 4332
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آذر 1394 - 7:55

باور پژوهش، باید در هدایت برنامه‌های اجرایی شهر نهادینه شود

باور پژوهش، باید در هدایت برنامه‌های اجرایی شهر نهادینه شود

 نماینده شهرداران کشور، با بیان این‌که امروزه سیستم عملکرد شهرداری‌ها، عموم دغدغه‌های شهروندی را در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و خدماتی در برگرفته است، اظهار داشت: چنین حوزه گسترده و متنوعی، بدون برخورداری از پشتوانه‌های پژوهشی، فاقد تاثیرگذاری لازم خواهد بود.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در آستانه هفته پژوهش، در دیدار با جمعی از مشاوران و کارشناسان مرکز پژوهش شهرداری تبریز، نیازسنجی را اساس مهم پژوهش‌های شهری عنوان کرد و با تاکید بر این‌که خروجی برنامه‌های پژوهشی باید در خدمت اقدامات اجرایی شهر باشد، تصریح کرد: ایجاد ارتباط منطقی بین اولویت‌های شهری و نیازهای شهروندان، جز با مطالعات و پژوهش‌های میدانی و مستند، میسر نخواهد شد.
دکتر نجفی متذکر شد: امروز شهرداری‌ها با عبور از سیستم سنتی گذشته، در حوزه‌های مختلف از قبیل پروژه‌های عمرانی، خدماتی، پسماند، حمل‌و‌نقل، ورزش‌و‌سلامتی و مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر حضور تعیین‌کننده دارند، اما سوال اینجاست که چنین حوزه گسترده‌ و متنوعی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با سلامت شهروندان مرتبط است، بدون پشتوانه‌های پژوهشی می‌تواند به سرانجام برسد؟
نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، با بیان این‌که باور پژوهش و مطالعه، باید به دور از نگرش‌های تشریفاتی و شعارزده، در هدایت و مدیریت برنامه‌های اجرایی نهادینه شود، اضافه کرد: البته این امر به معنی، بی‌اعتنایی به تجربیات گذشته نیست، بلکه مقصود، بهره‌برداری از دوره‌های «آزمون و خطا»یی است که شهرداری‌ها در روند تکامل خود پشت سر گذاشته‌اند؛ که البته این امر نیز نیازمند تلفیق تجارب موفق با ایده‌های پژوهشی و مطالعاتی است.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: امروز، مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز در کنار مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان خبره حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی، شهرسازی، حمل و‌نقل، پسماند و خدمات، سرمایه‌های علمی و پژوهشی شهرداری تبریز به شمار می‌رود.
دکتر نجفی  با اشاره به آغاز تدوین برنامه و بودجه سال ۹۵ اظهار داشت: این سرمایه غنی علمی، باید در خدمت انسجام و قوام برنامه‌ریزی‌های شهری بوده و زمینه‌های ارتقای شاخص‌های کیفی زندگی شهروندی را فراهم کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.