کد خبر : 34444
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 12:56

اجرای طرح بازآفرینی میدان ساعت کلید خورد/ احداث مجتمع خدماتی تجاری با معماری تاریخی

اجرای طرح بازآفرینی میدان ساعت کلید خورد/ احداث مجتمع خدماتی تجاری با معماری تاریخی

سرپرست سازمان عمران و باز آفرینی شهری از احیای بافت قدیمی میدان ساعت خبر داد و گفت: این پروژه برای بازآفرینی بافت قدیمی مرکز شهر و با هدف بازپیرایی منظر قدیمی میدان ساعت تبریز با تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز شد.

جلیل ابهری با اشاره به بهره مندی از توان فنی مجموعه شهرداری تبریز اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه، بازآفرینی فضای خالی ضلع شمالی میدان ساعت است.

ابهری با اشاره به تصمیم شورای عالی سرمایه‌گذاری مبنی بر استفاده مفید از فضای موجود در ایستگاه میدان ساعت تصریح کرد: عملیات تجهیز کارگاه و خاک برداری این پروژه ماندگار آغاز شد.

وی افزود: آغاز این پروژه، طلیعه‌ای است برای اجرایی کردن بناهای ماندگار با رویکرد معماری خاص ایرانی و بومی که در آینده در سایر ایستگاه‌های خط ۱ و ۲عملیاتی می‌شود.

ابهری تصریح کرد: مجتمع خدماتی تجاری میدان ساعت با معماری تاریخی تبریز قدیم، در دو طبقه و با مساحت ۵ هزار مترمربع به همراه یک محوطه برای تسهیل تردد شهروندان به ایستگاه مترو در نظر گرفته شده است و با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

عملیات اجرایی مجتمع خدماتی، گردشگری، تجاری میدان ساعت با همکاری سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کلانشهر تبریز و سازمان حمل و نقل ریلی و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی آغاز شد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.