کد خبر : 34985
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 13:03

افزایش چشمگیر بودجه شهرداری تبریز

افزایش چشمگیر بودجه شهرداری تبریز

آی نیوز – شهردار تبریز گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری با افزایش ۴۷ درصدی نسبت به بودجه امسال (۱۴۰۲) به ۲۹۲ هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش آی نیوز ،  «یعقوب هوشیار» در جلسه شورای اسلامی این شهر با تقدیم لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز به رییس شورای اسلامی این شهر، افزود: در بودجه سال آینده، هزینه های عمرانی ۲۳۲ هزار میلیارد ریال و هزینه های جاری با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به بودجه سال جاری شهرداری به ۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با تاکید بر تلاش برای کاهش انقباظی هزینه های جاری شهرداری تبریز، اظهار کرد: در برنامه و بودجه سال آینده تلاش شده است تا بخش عمده ای از آن به مناطق محروم و کم برخوردار شهر اختصاص یابد.

شهردار تبریز گفت: در برنامه سال آینده، بودجه سازمان های تابعه شهرداری ۳۶ درصد افزایش یافته، منابع درآمدی مناطق شهرداری مشخص شده و بودجه مناطق بر اساس پیشنهاد شهرداران این مناطق تدوین شده است.

هوشیار، با بیان اینکه افزایش بودجه سال آینده مبتنی بر واقعیت‌ هاست، ادامه داد: در بودجه سال آینده چهار هزار میلیارد ریال وام برای حمل و نقل ریلی و ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در بودجه سال آینده، هزینه های جاری شهرداری مرکز برای نخستین بار به صورت چشمگیری کاهش، بودجه جاری مناطق و سازمان‌ها ۲۹ درصد افزایش و در حوزه عمرانی نیز در مجموع، بودجه ۵۴ درصد افزایش یافته است.

شهردار تبریز گفت: ۹۳۰ پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی و تفریحی برای سال ۱۴۰۳ تعریف شده و تلاش می شود با پیش بینی های انجام شده و با توجه به تحقق ۸۵ درصدی بودجه در ۹ ماه سال جاری، توسعه شهر با همکاری و مشارکت شهروندان با شتاب بیشتری انجام شود.

هوشیار، ادامه داد: در بودجه سال آینده، حوزه تملک ها ۵۳ درصد، زیباسازی ۱۱۲ درصد، انجام خدمات محله ای با تاکید بر ناحیه محوری ۱۷۴ درصد، توجه ویژه به دیون عمرانی ۱۴۲ درصد، زیرسازی و آسفالت اساسی ۱۰۰ درصد، خرید تجهیزات زباله ۱۷۸ درصد، خرید تجهیزات آتش نشانی ۱۷۰ درصد و خرید تجهیزات ورزشی ۳۴۰ درصد نسبت به بودجه سال جاری افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با قدردانی از شهردار و مدیران شهرداری برای تحقق ۸۵ درصدی بودجه در ۹ ماه امسال، گفت: شورای اسلامی شهر برای تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه تا پایان سال، حمایت های لازم را انجام می دهد.

«شهرام دبیری»، افزود: تدوین به موقع لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نقطه عطف اجرای دقیق پروژه های شهرداری است و آغاز پروژه های عمرانی از ابتدای سال آینده موجب می شود تا شهرداری تبریز از بازه زمانی فصل کاری نهایت بهره مندی را ببرد.

وی با تاکید بر اهمیت تحویل زودهنگام لوایح برنامه و بودجه شهرداری تبریز، اظهار کرد: تلاش می شود روند بررسی این لوایح در جلسات شورا و تصویب آن تا پایان سال به اتمام برسد.

دبیری، ادامه داد: طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز، ۲۹۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی و جاری شهرداری اختصاص یافته است که این میزان بودجه ریزی نشان از همت مدیران شهرداری برای تحقق بودجه و پیشبرد کارهای عمرانی و خدماتی دارد.

افزایش چشمگیر بودجه شهرداری تبریز افزایش چشمگیر بودجه شهرداری تبریز ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.