کد خبر : 3837
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مهر 1394 - 10:00

توسعه تبریز، نیازمند تعریف سه نقش فراصنعتی، بازرگانی و گردشگری

توسعه تبریز، نیازمند تعریف سه نقش فراصنعتی، بازرگانی و گردشگری

عضو هیئت‌رییسه شورای اسلامی شهر تبریز، توسعه تبریز را نیازمند تعریف سه نقش فراصنعتی، بازرگانی و گردشگری دانست.

به گزارش آی نیوز، رسول درسخوان در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این مطلب گفت: باید به سمت صنعت پیشرفته و تحول‌آفرین پیش برویم، به همین منظور منطقه‌بندی شهر بر اساس متغیرهای مختلف لازم است؛ به این ترتیب، آرامش شهروندان و خدمات‌رسانی مدیران نیز بیشتر خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در جدول تراکم اظهار داشت: تراکم‌بندی منطقی در صورت اعمال، می‌تواند به درآمدزایی و افزایش ایمنی سکونت نیز منجر شود.
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اضافه کرد: توسعه فضای سبز باید بر حسب سلسله مراتب محله‌ای، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و شهری پیش برود.
وی با اشاره به نقش میراث فرهنگی در توسعه فرهنگی و اقتصادی، گفت: مرثیه ارک تمام‌شدنی نیست؛ البته در این مورد نقدی بر بنیاد مصلی وارد نیست، بلکه طراحان هستند که در نحوه اجرای پروژه ایراداتی داشته‌اند.
درسخوان گفت: معتقدم ارک و مصلی دو اثر با ارزش هستند و طراحان می توانستد ارزش مادی و معنوی هر دو اثر را طی یک مسابقه بین‌المللی مورد توجه قرار می‌دادند، تا سرمایه ملی دو اثر هدر نمی رفت.
وی در ادامه اظهار داشت: دخالت شورا در ازل و نصب‌های شهرداری، قابل‌قبول نیست.
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، در بخش دیگری از سخنان خود، بسته‌بودن فضای فرهنگی نسبت به سایر کلان‌شهرها، ضعف زیرساخت‌های سیاسی و فرهنگی اقتصاد شهری و همچنین ضعف تفکر و تئوری در اکثر نیروهای سیاسی و اقتصادی را از مشکلات مهم شهر تبریز عنوان کرد و افزود: برای نجات شهر از عقب‌ماندگی باید تحول اساسی در حوزه های فرهنگی و سیاسی صورت بگیرد.
درسخوان با تاکید بر این‌که تبریز نباید محل رقابت چند شهر کوچک باشد، خاطرنشان کرد: جمعیت، از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه است؛ طبق سرشماری سال ۹۰ تبریز از نظر جمعیتی، پنجمین شهر کشور است و از این حیث، از شهرهایی مثل کرج، اصفهان و مشهد عقب‌مانده است.
عضو شورای اسلامی شهر گفت: مشکل کشور کسانی نیستند که انتقاد می‌کنند بلکه کسانی هستند که قوانین کشور را نقض می‌کنند.
درسخوان در سخنان آغازین خود، با اشاره به تصویب طرح هسته‌ای برجام خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای دستاورد بزرگی است که با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و وحدت دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تحقق یافته و قدمی ارزشمند در توسعه وفاق ملی به شمار می‌رود.
وی با تسلیت ماه محرم، مبارزه با استعمار و استبداد داخلی را دو محور مهم قیام امام حسین(ع) خواند و گفت: استبداد داخلی، همواره تضعیف استعدادهای داخلی را در پی داشته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.