کد خبر : 3847
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مهر 1394 - 8:29

نصب چند المان در نقاط مختلف شهر با موضوعات روز

نصب چند المان در نقاط مختلف شهر با موضوعات روز

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، از نصب چندین المان در نقاط مختلف شهر، خبر داد.

به گزارش آی نیوز، مدیرعامل سازمان زیبا سازی ضمن اعلام این خبر گفت: نخستین المانی که سازمان زیباسازی نسبت به نصب آن اقدام کرد، المان فرش بود که به مناسبت ثبت جهانی تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و همزمان با اعلام آن، در میدان شهید مدنی و در روبروی فرودگاه بین المللی تبریزنصب گردید.
امجدی افزود: این المان سه متری، بصورت دو وجهی طراحی شده و در یک طرف آن انواع عناصرفرش تبریز به همراه نحوه تهیه آن، در کنار هم به تصویر کشیده شده است؛ در طرف دیگر آن نیز، تصویری از مرد فرش فروش در بازار تاریخی تبریز دیده میشود که بصورت ماهرانه ای اجرا شده است.
مدیرعامل سازمان زیبا سازی در ادامه، به المان گلف باز اشاره کرد و افزود: با هدف افزایش جاذبه بصری در پارک مینی گلف ایل گلی تبریز، المان گلف باز در این پارک نصب گردید.
وی خاطرنشان کرد:  این مجسمه به ارتفاع ۲/۲ متر و از جنس پلی استر با چهره یک گلف باز ساخته شده که چوب گلف بدست گرفته است .

 

امجدی همچنین درباره المان استاد عالی نسب تصریح کرد: با اتمام مراحل ساخت مجسمه استاد عالی نسب، این مجسمه نیز در میدان مقابل بیمارستان عالی نسب واقع در شهرک ارم نصب شد .
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری متذکر شد: این اثر به منظور قدردانی از این استاد بزرگوار تهیه گردیده و بزودی طی مراسمی، از این المان پرده برداری خواهدشد.

 

وی این اقدام را در راستای ادای دین نسبت به بزرگان و فرهیختگان این شهر دانست و اضافه کرد: سازمان زیباسازی وظیفه خود میداند که با تهیه المان‌هایی از چهره های سرشناس شهر و مفاخرعلمی، ادبی و مذهبی، در معرفی آنان به شهروندان سهمی داشته باشد.
گفتنی است سازمان زیباسازی در طول دو سال اخیر بالغ برهفتاد مجسمه با موضوعات و چهره های مختلف در سطح شهر نصب کرده که موجب تغییر چهره ظاهری شهر شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.