کد خبر : 3905
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 - 6:39

توسعه همکاری‌های تبریز و استان هوبی چین در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و خدماتی

توسعه همکاری‌های تبریز و استان هوبی چین در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و خدماتی

شهردار تبریز در دیدار با رییس کمیته مشورتی استان هوبی چین، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دو طرف را زمینه ارزشمند توسعه همکاری‌های دو جانبه عنوان کرد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در دیدار با یانگ سونگ، با اشاره به رشد چین و تجربیات ارزشمند این کشور در موضوع حمل‌و‌نقل و مباحث عمرانی گفت: مدیریت شهری تبریز در سال‌های اخیر، همکاری‌های گسترده‌ای در بخش‌های مترو و تراموای، با شرکت‌های معتبر چینی داشته‌است.
وی اظهار داشت: این همکاری‌ها می‌تواند گسترده‌تر از حوزه حمل و‌نقل، به حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و خدماتی تسری یابد.
شهردار تبریز با بیان این که پیشینه چهارهزار ساله شهر تبریز و استقرار آن در مسیر جاده ابریشم از دیرباز، بستر صمیمیت دو ملت بوده‌است، اظهار داشت: این موضوع، پشتوانه ارزشمندی برای تداوم همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی حال حاضر به شمار می‌رود.
دکتر نجفی با اشاره به این که استان آذربایجان‌شرقی با محوریت کلان‌شهر تبریز ۱۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را هدایت می کند، تصریح کرد: ملت ایران در دوره تحریم‌های ظالمانه، با تکیه بر قابلیت‌های اقتصاد مقاومتی، به خوبی توانست اقتصاد خود را پیش ببرد؛
شهردار تبریز با یادآوری این که چین در آن دوران، در کنار بخش‌های اقتصادی کشور ایران بود و هیچ‌گاه تحت‌تاثیر برخی قدرت‌ها قرار نگرفت، گفت: این موضوع، قطعا در دوره فعلی نیز که افق‌های جدیدی در توسعه اقتصادی و روابط خارجی کشور ترسیم شده است، می تواند همچنان پویا و تاثیرگذار ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری تبریز با توجه به جریان پرشتاب توسعه عمرانی و اقتصادی، مصمم به توسعه همکاری‌های دو جانبه با چین و بهره‌گیری از تجارت و فناوری های مرغوب شرکت‌های معتبر چینی است.
یانگ سونگ، رییس کمیته مشورتی استان هوبی چین، نیز در این دیدار، با قدردانی از میهمان‌نوازی شهردار تبریز، بر توسعه همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد و گفت: امروز نام تبریز در محافل مختلف بین‌المللی به خوبی مطرح است و این امر به مدیریت منسجم این شهر باز می گردد.
وی اضافه کرد: استان هوبی چین با برخورداری از ۸۸ مرکز علمی، مشتاق است که مباحث تفاهم‌نامه‌ای را با مدیریت شهری تبریز، به صورت عملیاتی و میدانی پیگیری کند.
یانگ سونگ متذکر شد: این امر می تواند با انتخاب کمیته‌های مشترک مطالعاتی در حوزه‌های متعدد خدمات، ساخت‌و‌ساز، گردشگری و حمل‌ونقل، ارتباطات شهروندی دو طرف را نزدیک‌تر کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.