کد خبر : 4011
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 - 9:08

توفیقات شهرداری تبریز، مرهون مدیریت هماهنگ شهری

توفیقات شهرداری تبریز، مرهون مدیریت هماهنگ شهری

 شهردار تبریز در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج و مدیران شهرداری این شهر، تفکر جایگاه شوراها را لازمه حل معضلات کلان‌شهرها عنوان کرد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، با اشاره به فراز و نشیب تاریخ شهرداری‌‌ها خاطرنشان کرد: آغاز فعالیت شوراها، نقطه‌ عطفی موثر و ارزشمند در مسیر چابک‌سازی شهرداری‌ها بوده و دستاوردهای آن، نقش تحول‌آفرینی در تحولات شهرسازی کشور داشته‌است.
وی با بیان این‌که شهرداری‌ها در مسیر خدمتگزاری‌ خود از یک نهاد صرفاً خدماتی به مجموعه‌ای پویا و گسترده تبدیل شده‌اند،  اضافه کرد: امروز شهرداری‌ها با تکیه بر پشتوانه حمایتی و نظارتی شوراها به مرحله‌ای از تاثیرگذاری دست یافته‌اند که طبق آن، به جرات می‌توان گفت که موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهرها، بدون نقش‌آفرینی شهرداری‌ها، قابل طرح نیست.
شهردار تبریز ضرورت مدیریت هماهنگ شهری را در همین راستا مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: توفیقات شهرداری تبریز در دو سال اخیر، در واقع مرهون همین الگوی مدیریتی است؛ در این راستا خوشبختانه، شهرداری و شورای اسلامی شهر، در کنار مجموعه مدیریتی و دستگاه قضایی استان، اهداف توسعه شهر را هماهنگ و همدل پیش می‌برد.
دکتر نجفی با اشاره به پیشینه شهر تبریز در کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل جمع‌آوری معتادان متهاجر و رفع تکدی‌گری، تصریح کرد: این دستاورد ارزشمند اجتماعی، ثمره همکاری بخش‌های مختلف از قبیل شهرداری، نهادهای مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌های متولی استانی است.
محمدعلی بخشی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این دیدار، خاطرنشان کرد: آموزه‌های فنی و تخصصی شهرداری تبریز، نمونه موفقی برای پیگیری موضوعات توسعه‌محور در میان کلان‌شهرها است.
وی با بیان این‌که شهر کرج به واسطه ویژگی مهاجرت‌پذیری،  با برخی آسیب‌های اجتماعی از قبیل تکدی‌گری و معتادان متهاجر مواجه است، اظهار داشت: دستاوردها و توفیقات شهرداری تبریز در این خصوص می‌تواند الگویی موفق و قابل‌انتقال باشد.
همچنین در حاشیه این دیدار،  تفاهم نامه ای در خصوص توسعه همکاری های پژوهشی و مطالعاتی، به امضای روسای مرکز پژوهش های شهرداری های دو شهر رسید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.