کد خبر : 4603
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دی 1394 - 7:36

لاریجانی: مجلس برای بررسی لوایح بودجه و برنامه ششم توسعه پیش از سال ۹۵ تلاش می کند

لاریجانی: مجلس برای بررسی لوایح بودجه و برنامه ششم توسعه پیش از سال ۹۵ تلاش می کند

 رییس مجلس شورای اسلامی با تشکر از رییس جمهوری برای تقدیم لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه گفت: مجلس برای بررسی و تصویب این لوایح پیش از سال جدید تمام سعی خود را می کند.

علی لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس پس از سخنان رییس جمهوری درباره ویژگی های لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور اظهارداشت: گزارش رییس جمهوری را از لوایح بودجه و برنامه ششم توسعه شنیدیم، این لوایح به اداره قوانین برای چاپ و توزیع در میان نمایندگان داده می شود و نمایندگان نیز ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادهای خود را به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه دهند.
وی افزود: کمیسیون های تخصصی هم ۱۵ روز فرصت دارند نظر کارشناسی خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند، این کمیسیون نیز دو هفته برای رسیدگی به لایحه بودجه وقت دارد.
وی درباره بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس نیز توضیح داد که همین مسیر طی می شود با این تفاوت که کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه ششم توسعه سه هفته زمان برای بررسی این لایحه در اختیار دارد.
رییس مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بررسی لایحه برنامه ششم توسعه هم تشکیل شده و به موازات کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه بودجه نظر خود را ارائه خواهد کرد.
لاریجانی یادآور شد: کمیسیون ویژه مشترک رسیدگی به احکام دائمی نیز باید امشب گزارش خود را به هیات رییسه تقدیم کند تا بتوانیم در هفته جاری این موضوع را نیز در دستور کار قرار دهیم و حجم عظیمی از کار بررسی لوایح را کاهش دهیم.
وی تاکید کرد که تا امشب کمیسیون ویژه مشترک رسیدگی به احکام دائمی توسعه کشور باید گزارش خود را به هیات رییسه مجلس تقدیم کند.
رییس مجلس درباره بررسی لایحه بودجه ۹۵ در مجلس تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای بررسی لوایح بودجه و توسعه ششم در کمیسیون های تلفیق انجام می دهیم که امیدواریم به نتیجه برسد و دوست داریم امسال این کار صورت گیرد.
لاریجانی ادامه داد: اما در ماده ۱۸۸ آیین نامه داخلی مجلس که فکر می کنم دولت نیز باید به آن توجه کند به صراحت آمده است که چنانچه لایحه بودجه تا تاریخ تعیین شده به مجلس تقدیم نشود، دولت موظف است لایحه چند دوازدهم را به مجلس تقدیم کند.
وی گفت: چند روز پیش خدمت دکتر روحانی عرض کردم که ما براساس همین آیین نامه داخلی تلاش خود را می کنیم که لوایح را تا پیش از سال جدید بررسی کنیم اما چون تغییری در آیین نامه داخلی صورت گرفته دولت باید لایحه دو دوازدهم را به مجلس تقدیم کند تا ماه های فروردین و اردیبهشت آینده دچار مشکل نشویم.

منبع :ایرنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.