کد خبر : 4828
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اسفند 1394 - 6:33

احیای میدان تاریخی صاحب‌الامر، نیازمند تامین منابع ملی است

احیای میدان تاریخی صاحب‌الامر، نیازمند تامین منابع ملی است

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم تاثیرگذاری جهت‌گیری‌های استانی در خصوص احیای بافت‌های تاریخی تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، رسول درسخوان در نطق پیش از دستور خود در شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: تجربه‌های بازسازی بافت‌های تاریخی، باید در تبریز نیز تکرار شود.
وی ادامه داد: اجرای این رویکرد، به خصوص در بافت تاریخی میدان صاحب‌الامر به عنوان یکی از نخستین و مهم‌ترین میادین تمدنی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: احیای میدان صاحب‌الامر و مجموعه حسن‌پادشاه، نیازمند تامین منابع ملی و کمک‌های دولتی است.
درسخوان همچنین بر لزوم تسریع در سامان‌دهی و تقویت بافت میارمیار تاکید کرد و افزود: منابع مالی این پروژه ظاهراً در دوره‌های گذشته مدیریت استان و شهر، پیش‌بینی شده اما در آن دوره‌ها توجهی به این ضرورت مهم عمرانی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی فضاهای شهری نیازمند نگرش تاریخی و فرهنگی است و مجموعه‌های صرفاً عمرانی نمی‌توانند در این خصوص موثر واقع شوند.
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: در کنار اولویت‌های شماره گردشگری، باید اولویت‌های بعدی از قبیل زیرساخت‌های گردشگری، توسعه پارکینگ‌ها، ایجاد مراکز اقامتی و خدماتی، تقویت شود.
درسخوان با بیان این‌که زحمات عزیزان شهرداری قابل چشم‌پوشی نیست، تاکید کرد:  آن‌چه مورد تاکید است ضرورت نقش‌آفرینی بخش‌های دولتی و ردیف‌های ملی در احیای فرصت‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی است.  


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.