کد خبر : 4947
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394 - 6:08

محدث:جهتگیری توسعه شهر باید با خواسته‌های سکونتی شهروندان مطابق باشد

محدث:جهتگیری توسعه شهر باید با خواسته‌های سکونتی شهروندان مطابق باشد

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برنامه‌های توسعه شهر باید در راستای پیشگیری از وقوع حاشیه‌نشینی مطالعه و اجرا شود.

به گزارش آی نیوز، سعید محدث در صحن علنی شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: در حوالی سال ۱۳۶۰، میدان بسیج به عنوان آخرین نقطه شهر قلمداد می‌شد؛ اما امروز، مسیر توسعه شهر این نقطه را پشت سرگذاشته است.
وی ادامه داد: جهت‌گیری توسعه شهر باید همگام با تمایل مردم برای سکونت در مسیرهای مختلف، پیگیری شود؛ در غیر این صورت، حاشیه‌نشینی‌های گسترده، چشم‌انداز ۲۰ سال آتی را با تهدید مواجه می کند.
محدث تصریح کرد: در این راستا، رصد شهر از ابعاد ارتفاعی می‌تواند مسیر تمایل سکونت مردم را به دقت مشخص کند، به این ترتیب، در گام بعدی می‌توان برنامه‌های شهری را در همین مسیر مشخص شده، عملیاتی کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: باید در نظر داشته باشیم که شهر سهند در ۱۵ کیلومتر تبریز قرار دارد و  خواه یا ناخواه، این فاصله مورد توجه مردم قرار گرفته است.
محدث این موضوع را از ضروری ترین برنامه‌های شورا عنوان کرد و افزود: در صورت غفلت از رصد جهتگیری‌های شهر، در آینده از خواست مردم عقب خواهیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.