کد خبر : 5579
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 7:11

ماشین سازی تبریز را خوشحال کرد/ نشاط اجتماعی و توریسم ورزشی

ماشین سازی تبریز را خوشحال کرد/ نشاط اجتماعی و توریسم ورزشی

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در هفته اول رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور توانست در یک بازی سنگین خارج از خانه پیروز میدان شده و سه امتیاز را برای تبریزی ها به ارمغان بیاورد.

ارزش کار ماشین سازان و کسب سه امتیاز در اولین گام لیگ برتر آن هم در گرمای طاقت فرسای خوزستان برای فوتبال دوستان عیان است.

اگر تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز در هفته اول رقابتهای لیگ برتر دو امتیاز ارزشمند خانگی را از دست دادند اما ماشین سازی جور هر دو تیم را کشید و دیشب هواداران فوتبال تبریز با خوشحالی نظاره گر پیروزی ارزشمند تیم شهرشان در مبارزه ای خارج از خانه بودند.

بی شک حمایت های اعضای شورای شهر و شهرداری تبریز از قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز از دو سال گذشته زمینه بازگشت پرشکوه سبزپوشان تبریزی را به سطح اول فوتبال کشور فراهم نموده است و طی شدن روند صعودی و موفقیت آمیز تیم ماشین سازی تبریز که از سال گذشته آغاز شده است بیش از پیش مایه امیدواری ورزشدوستان شده است.

شادابی و نشاط از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای طبیعی شهروندان است که نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در شرایط جسمی و روانی افراد جامعه دارد و فوتبال به عنوان فراگیرترین و پر جاذبه ترین ورزش در جامعه نقش بی بدیل و غیرقابل انکاری در این زمینه دارد.

از سوی دیگر افزایش شادابی و نشاط اجتماعی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته و باعث کاهش میزان افسردگی‌ها و سرخوردگی‌های فردی و اجتماعی خواهد شد.

علاقه و اشتیاق شهروندان تبریزی به ورزش بخصوص ورزش فوتبال که مهد فوتبال کشورمان می باشد و وجود دهها بازیکن ملی پوش تبریزی که از سالیان گذشته با پوشیدن پیراهن تیم ملی برای شهرمان افتخار آفریدند ضرورت توجه بیش از پیش و بازگرداندن وضعیت فوتبال تبریز به روزهای اوج این ورزش در تبریز را دوچندان نموده است.

شورای اسلامی شهر تبریز از دوره چهارم با رویکرد افزایش رفاه و شادابی اجتماعی و همچنین ارتقا سطح سلامت فردی و اجتماعی شهروندان تبریزی برنامه های گسترده ای را تبیین نموده است.

در این راستا شهرداری تبریز نیز با توسعه زیرساختهای ورزشی در محلات مختلف، حمایت از تیم های و قهرمانان ورزشی و همچنین احیای قدیمی ترین تیم فوتبال شمالغرب کشور که برند فوتبال تبریز محسوب می شود گام های بزرگی را در راستای ایجاد و توسعه نشاط اجتماعی برداشته است.

ماشین سازی تبریز که از اولین سال تشکیل لیگ رسمی در ایران با عنوان تخت جمشید در این مسابقات حضور داشته است و امروز بعد از ۲۰ سال دوباره با اقتدار تمام به سطح اول فوتبال کشور برگشته است بارقه های ایجاد امید و اشتیاق در بین شهروندان تبریزی را ایجاد کرده است.

در کنار این مسائل، امروز توریسم ورزشی به عنوان یکی از شاخه های جذب گردشگر و توریسم به شهرهای مختلف مطرح شده است و بی شک حضور سه تیم تبریزی در لیگ برتر فوتبال و همچنین تیم های مختلف ورزشی می تواند زمینه را برای برخورداری تبریز از مزیای توریسم و گردشگران ورزشی به شهر مهیا نماید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.