کد خبر : 6233
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 فروردین 1396 - 3:23

افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران در تبریز / شهرداری تبریز، محور و میزبان اصلی «تبریز ۲۰۱۸»

افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران در تبریز / شهرداری تبریز، محور و میزبان اصلی «تبریز ۲۰۱۸»

آی نیوز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران و همچنین افزایش ۶۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز خبر داد.

محمدصادق پورمهدی، در برنامه تلویزیونی تبریزیم، با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌هایی که از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و سایر مراکز اسکان نوروزی صورت گرفته، علی‌رغم برودت هوا، حضور مسافر در کلان‌شهر تبریز ۲۰ درصد و شمار بازدید از مراکز گردشگری ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده شهرداری تبریز در برنامه‌های گردشگری استان گفت: شهرداری تبریز، میزبان اصلی و محور گردشگری است و مدیریت استان تلاش دارد ظرفیت فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان را پای کار بیاورد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اقدامات ارزشمند شهرداری تبریز در ارائه تسهیلات گردشگری، تقویت محورهای تاریخی و فرهنگی،  اجرای پروژه‌های ترافیکی، توسعه ناوگان حمل و‌نقل عمومی، طرح‌های زیباسازی‌ و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، زمینه مساعدی برای مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی فراهم آورده است.

پورمهدی اضافه کرد: در این راستا، ستاد خدمات سفر استان با حضور عموم دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی از نیمه‌های اسفند سال گذشته فعال شده و تا پایان فرودین سال جدید به وظایف خود ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و شهرداری تمام تلاش خود را برای توسعه بسترهای گردشگری پیگیری می‌کنند و در مقابل، این، نقش مشارکتی شهروندان است که باید مکمل تلاش‌های صورت‌گرفته باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در سه سال گذشته ۱۶۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان افزوده شده است که این امر نقش موثر در رونق گردشگرش و اقتصادی استان خواهد داشت.

پورمهدی با بیان این‌که در همین مدت ۱ هزار تخت به ظرفیت مراکز اقامتی اضافه شده است، گفت: تلاش داریم تا این ظرفیت را با ساخت هتل‌های جدید به ۳۲۰۰ تخت برسانیم؛ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به همین منظور مد نظر است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.