کد خبر : 1607
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1393 - 6:12

سابقه ۱۷۰ سال خدمات آتش نشانی افتخار تبریز است

سابقه ۱۷۰ سال خدمات آتش نشانی افتخار تبریز است

 مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، بیش از یکصد و هفتاد سال سابقه در ارائه خدمات آتش نشانی به شهروندان تبریزی را مایه افتخار این شهر و فعالان حوزه آتش نشانی و ایمنی دانست.

حسین آذرنیا با تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی به تمام تلاشگران این عرصه گفت: توجه به حفظ جان و مال شهروندان و اطفای حریق از دیرباز در شهر تبریز مورد توجه بوده و برج و ایستگاه آتش نشانی تبریز و سازمان آتش نشانی وقت که در سال ۱۲۲۱ شمسی فعالیت خود را آغاز نموده، تاییدی بر این مدعا می باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز افزود: افتخار وجود اولین برج آتش نشانی کشور همواره برای تبریز، شهر اولینهای ایران محفوظ است و این امر نشانه ای بر توجه مردمان این دیار به خدمت رسانی سریع و موثر به شهروندان از دیرباز تا کنون می باشد.

به گفته وی، امروز به مدد تلاش شبانه روزی و دلسوزانه همکاران زحمتکش مجموعه «سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز» مال و جان شهروندان بیش از پیش از گزند حوادث و بلایا در امان در کشوری که به دلیل موقعیت ویژه اش همواره در آستانه بروز مخاطرات طبیعی و انسانی قرار دارد، دور شده و این امر  مایه مباهات شهر تبریز و فعالان خانواده بزرگ شهرداری تبریز  است.

آذرنیا این روز را بهانه ‌ای برای گرامیداشت انسان‌هایی معرفی نمود که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش شهروندان می‌گذرند تا آنها بتوانند در امنیت زندگی کنند، و تصریح کرد: در دنیای امروز سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه جوامع دارد و به همین علت است که در کشورهای پیشرفته نسبت به گسترش پوشش ایمنی تلاش می شود و در کشور ما نیز این گستره به خصوص در سالهای اخیر به مدد فعالان از جان گذشته سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اثربخشی موثری دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، هدف از نامگذارى این روز به عنوان روز ملى آتش نشانى و ایمنی را تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ معرفی نمود و ابراز امیدواری کرد با ارائه آموزشها و اطلاع رسانی گسترده از سوی فعالان این حوزه، شهروندان بیش از پیش از مخاطرات مصون بمانند.

گفتنی است در کشور ما بیش از ۱۷۰ سال از تأسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز به سال  ۱۲۲۱ شمسی می‌گذرد.

فلسفه وجودی آتش ‌نشانی‌ های کشور توسط بندهای ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵  قانون شهرداری تعریف شده و از همین رو سازمانهای آتش نشانی زیر مجموعه شهرداریها قلمداد می‌شوند.

بر اساس این قانون شهرداریها ملزم هستند برای حفظ شهرها از خطر سیل و حریق و دیگر مخاطرات تدابیر موثری اتخاذ نمایند؛ و نظر به اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز می‌ باشد و از ۴۰ حادثه طبیعی شناخته شده، ۳۰ مورد آن در ایران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ایمنی همچنین تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی، امری ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.