کد خبر : 34495
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 12:23

ذخیره‌سازی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر محلول یخ‌زدا برای عملیات زمستانی شهرداری تبریز

ذخیره‌سازی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر محلول یخ‌زدا برای عملیات زمستانی شهرداری تبریز

جانشین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از آمادگی تجهیرات، ماشین آلات و نیروهای خدمات شهری برای مقابله با شرایط احتمالی برف و باران خبر داد و گفت: ذخایر محلول یخ زدای شهرداری تبریز امسال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافته با استفاده از ۲۵۰ دستگاه تانکر عملیات محلول پاشی انجام می‌گیرد.

یوسف قوام در جریان بازدید به همراه تور رسانه ای از واحد محلول‌سازی و کارگاه امانی منطقه ۳، اظهار کرد: با دستور یعقوب هوشیار شهردار تبریز جامد پاشی از سال قبل حذف شده و محلول پاشی جایگزین استفاده از نمک در معابر شده است به طوری که این اقدام علاوه بر کاهش خطرات زیست محیطی، تاثیر بسزایی در کاستن از هزینه های مالی داشته است.

وی بیان اینکه شهرداری تبریز برای اولین بار طرح ابتکاری محلول پاشی را در کشور به کار گرفت، افزود: محلول پاشی با بهره مندی از ظرفیت نخبگان بومی و با پشتیبانی علمی یکی از اساتید دانشگاه تبریز در زمستان ۱۴۰۱ آغاز شده است. به طوری که سال نخست اجرای این طرح با دو کارگاه محلول ساز شروع و در نهایت به شش کارگاه افزایش یافته بود.

جانشین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز ادامه داد: با تاکید و دستور شهردار تبریز در خصوص ضرورت راه اندازی و بکارگیری کارگاه‌های محلول ساز در تمامی مناطق دهگانه، این کارگاهها در تمامی مناطق در آستانه راه اندازی نهایی بوده و در زمستان امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یوسف قوام با اشاره به اخذ مجوز از حفاظت محیط زیست استان برای سیستم محلول پاشی یادآور شد: کارشناسان سازمان محیط زیست پس از اجرای عملیات محلول پاشی اقدام به ارزبابی کرده و در خصوص تاثیر سیستم محلول پاشی در کاهش آلودگی هوا نظر خود را اعلام کردند.

قوام با بیان اینکه مانور عملیات آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری از فردا آغاز می شود، تصریح کرد: خودروهای سنگین، سبک و کارگاه تولید محلول‌ برای فصل بارش امسال از آمادگی کامل برخوردار هستند و ذخایر محلول یخ زدایی تبریز با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر محلول با استفاده از ۲۵۰ دستگاه تانکر آماده استفاده در مواقع مورد نیاز است.

وی در خصوص ماشین آلات زمستانی شهرداری تبریز نیز گفت: شهرداری تبریز ۱۰ دستگاه گریدر و ۵۰ دستگاه برف روب و محلول پاش داشته و مناطق دهگانه شهرداری نیز متناسب با نیاز خود از ماشین آلات استیجاری استفاده می‌کنند.

شهردار منطقه ۳ تبریز نیز در جریان تور رسانه ای اظهار کرد:حجم ذخیره محلول منطقه از رقم ۱۵۰ هزار لیتر در زمستان امسال به ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافته و با بهره گیری از ۶ دستگاه برف روب و ۳ گریدر آمادگی لازم برای تسهیل تردد در معابر منطقه وجود دارد.

علی قاسمی در پایان تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم حدالمقدور در زمان بارش برف از تردد در معابر شهر خودداری کنند تا نیروهای خدمات شهری به نحو احسن به بروف روبی اقدام کنند.

این تور رسانه‌ای به منظور بازدید از ماشین‌آلات و امکانات زمستانی شهرداری و واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهری، با حضور جانشین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز یوسف قوام، علی قاسمی شهردار منطقه ۳ تبریز و جمعی از اصحاب رسانه تبریز برگزار شد.

با تمهیدات اتخاذ شده توسط شهردار تبریز، امسال نسبت به سال گذشته تعداد تجهیزات زمستانی ماشین آلات مورد استفاده در مواقع بارش برف به طور متوسط ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.