کد خبر : 6222
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 6:42

مرمت و ساماندهی «باغ امامی» با حفظ هویت تاریخی، در مراحل تکمیلی است

مرمت و ساماندهی «باغ امامی» با حفظ هویت تاریخی، در مراحل تکمیلی است

آی نیوز- شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: باغ تاریخی امامی با وسعت ۱۱ هزار متر مربعی متعلق به خاندان امامی که توسط شهرداری تملک شده است.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه ۳ تبریز، پرویز عباس نژاد اظهار داشت: این باغ با توجه به ویژگی خاص خود نمایشگاهی زنده از میراث گذشتگان و سرمایه معنوی به یادگار مانده از میان صدها باغ ایرانی است که با حضور در آن به خوبی می‌توان با معماری باغ های ایرانی از نزدیک آشنا شده و فرهنگ گذشته مردم شناخت.

شهردار منطقه معماری این باغ واقع در محدوده داخل شهر در خیابان پاستور ما بین خیابان های قطران و لاله زار را دارای قابلیت کاربری های خدماتی از قبیل کافی شاپ، رستوران یا کاربری های فرهنگی و هنری و… عنوان نموده و افزود: عملیات ساماندهی و مرمت بخش های مختلف این باغ با سرعت مطلوب در حال پیشرفت است.

 وی یادآور شد: تا به حال شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تنی چند از مدیران استانی از این باغ بازدید کرده اند.

عباس نژاد تاکید کرد: در مرمت و ساماندهی این باغ، ساختار بکر و سنتی این باغ را مدنظر قرار داده ایم تا آسیبی به هویت تاریخی این باغ با معماری ویژه آسیب نرسد.

شهردار منطقه به مراحل احیا و بازسازی باغ ۱۱ هزار متر مربعی امامی به آبروهای سنتی، سازه های سنگی، استخر و پیاده راه‌ها اشاره کرد.

 عباس نژاد وجود باغ امامی در منطقه مسکونی داخل محدوده شهر را ظرفیت خوبی و ارزشمندی برای افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای شادابی شهروندان سطح حوزه عنوان کرد.

شهردار منطقه راه های دسترسی از سه ضلع این باغ را از امتیازات دیگر ساکنان خیابان های اطراف باغ امامی برای تسهیل استفاده دانست و گفت: بزودی شاهد بهره برداری از این باغ ارزشمند خواهیم شد

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.