کد خبر : 2920
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 خرداد 1394 - 8:28

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متعلق به مردم استان است/ بدنه کارشناسی سازمان باید تقویت شود

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متعلق به مردم استان است/ بدنه کارشناسی سازمان باید تقویت شود

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متعلق به مردم استان است و بدنه کارشناسی این سازمان باید تقویت شود.

دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروز (دوشنبه) در آیین احیا و استقرار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: احیای این سازمان یکی از قول‌های دکتر روحانی به مردم بود که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مصمم به اجرای آن بودند و خوشبختانه امروز شاهد تحقق عهد و پیمان ایشان با مردم هستیم.
وی با بیان این که از روز اول ورود به استان باور داشتیم که وجود سازمانی برای سازمان‌دهی امور برنامه و بودجه ضروری است، افزود: هرچند در بین استانداران این دیدگاه وجود داشت که احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موجب تضعیف استانداری‌ها می‌شود، اما بنده معتقدم که وجود یک سازمان خوب و با بدنه کارشناسی قوی نه تنها استانداری را تضعیف نمی‌کند بلکه در تقویت امور اجرایی و برنامه‌ریزی استان قطعا موثر است.
جبارزاده با اشاره به این که متاسفانه در سال‌های گذشته کارشناسان قوی سازمان مدیریت به دستگاه‌های دیگر رفته‌اند، گفت: احیای سازمان بدون حضور افراد صاحب‌نظر و مدیران شایسته انتظارات را برآورده نمی‌کند، لذا سازمان مدیریت نیاز به نیروی انسانی و تقویت بدنه کارشناسی دارد.
وی با اشاره به این که در دو سال گذشته مجوز جذب حتی یک نیرو در دولت داده نشده است، افزود: قطعا اگر این روند در مورد سازمان نیز ادامه داشته باشد دست این سازمان بسته خواهد بود و با توجه به این که اکثر نیروهای این سازمان در آستانه بازنشستگی هستند جذب نیروهای کارشناسی جدید ضروری است تا سازمان خالی از بدنه کارشناسی نباشد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌ها و خدمات کارکنان و کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی استانداری تشکر کرد و گفت: هیچ کاری در اینجا بدون مطالعه انجام نشده و از امروز هم با همان نگاه علمی به مسایل توسعه‌ای استان حرکت خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این که بین استانداری و سازمان مدیریت هیچ مشکلی نبوده و نخواهد بود، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متعلق به مردم استان است و همه ما افتخارمان این است که خدمت‌گزارانی لایق و شایسته برای مردم باشیم.
دکتر جبارزاده در ادامه با بیان این که هر کاری که بدون مطالعه انجام شود احتمال خطا در آن زیاد است، اظهار داشت: برهمین اساس از بدو ورود به استان مطالعه در حوزه‌های مختلف استان را با تعامل دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شروع کردیم که نتیجه آن تدوین سند تدبیر توسعه به عنوان نقشه راه توسعه استان بود.
وی افزود: امروز استان آذربایجان شرقی برای همه شهرستان‌های خود در سال‌های آینده برنامه‌ای مدون، علمی و واقع‌گرا دارد که این برنامه میثاق همه مدیران اجرایی برای توسعه استان است.
جبارزاده با اشاره به آغاز اجرای سند تدبیر توسعه ازابتدای سال ۹۴، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این سند به عنوان الگوی برنامه‌ریزی استان‌های دیگر نیز معرفی شده و روش به کار رفته در آن که مبتنی بر هسته‌های کلیدی است پایه و روش برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که بخشی از اهداف سند تدبیر توسعه در سفر استانی هیات دولت مورد توجه قرار گرفت، افزود: هرچند در این سفر همانند دیگر استان‌ها تسهیلاتی از نظر بودجه در اختیار استان قرار گرفت، اما با عنایات دولت و شخص دکتر روحانی اقداماتی فراتر از استان‌های دیگر نیز انجام شد.
وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام استان در سفر استانی هیات دولت، گفت: علاوه بر این مبلغ، چند امکان ویژه نیز در اختیار استان قرار گرفت که در توسعه و پیشرفت استان تاثیرگذار خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صدور مجوز ساخت آزادراه تبریز- بازرگان از سوی هیات دولت و کلنگ‌زنی آن در سفر استانی، اظهار داشت: سهم دولت در این پروژه ۳۵ درصد معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که در چهار سال آینده تزریق خواهد شد و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بودجه سال آینده ردیف مستقل برای این پروژه در نظر گرفته شود.
وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تولید چهار هزار مگاوات انرژی در استان با سرمایه‌گذار خارجی، گفت: این طرح هیچ بار مالی برای دولت ندارد، اما مجوزهای لازم برای آن باید از سوی دولت صادر شود که امیدواریم با صدور این مجوزها، آذربایجان شرقی به قطب تولید انرژی در کشور تبدیل شود.
جبارزاده همچنین از طرح آبرسانی به دشت تبریز از رودخانه ارس به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور نام برد و گفت: این پروژه که تاثیر مهمی در تامین آب دشت تبریز و شهرهای مسیر و همچنین احیای دریاچه ارومیه دارد در چند سال گذشته اجرایی نشده بود، اما در سفر اخیر مورد توجه رییس جمهور قرار گرفت و امیدواریم با صدور مجوزهای لازم در شورای اقتصاد راه اجرای آن هموار شود.
وی با بیان این که این پروژه در قالب فاینانس اجرا خواهد شد، افزود: اطلاع داریم که اگر پروژه‌های عمرانی را به بودجه دولت وصل کنیم اجرای آن سال‌ها طول می‌کشد و اساسا توسعه و عمران با بودجه دولتی دیگر امکان‌پذیر نیست و باید منابع جدیدی برای تامین اعتبار پروژه‌ها تعریف کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و پیشرفت نامطلوب آن در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر فرااستانی این پروژه و تاکید رییس جمهور بر اتمام آن در دولت تدبیر و امید، مقرر شده است که اعتبار لازم برای تکمیل زیرساخت آن در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تامین شده و برای عملیات روسازی و ریل‌گذاری آن نیز مجوز استفاده از ۳۰۰ میلیون یورو فاینانس صادر شود.
وی همچنین با اشاره به تصویب اختصاص حداکثر سهم دولت از اعتبارات خط یک متروی تبریز، گفت: با توجه به این که شهرداری تبریز تعهد کرده است دو برابر سهم دولت به این پروژه تزریق کند لذا امیدواریم خط یک آن در دو سال آینده تکمیل شود.
جبارزاده همچنین از تصویب اختصاص ۵۱۷ میلیون دلار برای خط دو متروی تبریز در جریان سفر استانی هیات دولت به استان خبر داد.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان از مردم استان به خاطر استقبال باشکوه از کاروان تدبیر و امید قدردانی کرد و گفت: زبان بنده قادر به بیان گوشه‌ای از لطف و محبت مردم به خدمت‌گزاران خود نیست و تا زمانی که در استان باشم این استقبال به یاد ماندنی را ستایش خواهم کرد.
وی تصریح کرد: میزبانی این سفر به عهده خود مردم و بخش خصوصی بود و مردم این حماسه را خلق کردند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.