کد خبر : 10708
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 4:16

تشریح جزئیات واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز توسط مالک جدید

تشریح جزئیات واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز توسط مالک جدید

فرخ زاد با بیان این که این کارخانه در توافق با سازمان خصوصی سازی  700 میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود گفت: از مبلغ کل ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده است و مابقی به صورت اقساط ۵ ساله یعنی هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

 

قربانعلی فرخ زاد مالک جدید گروه صنعتی ماشین سازی تبریز روز شنبه در اولین نشست خبری خود جزئیات خرید و واگذاری نگین صنعت آذربایجان را تشریح کرد.

شرایط واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز

فرخ زاد با بیان این که این کارخانه در توافق با سازمان خصوصی سازی  ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود گفت: از مبلغ کل ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده است و مابقی به صورت اقساط ۵ ساله یعنی هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

کارخانه ماشین سازی تبریز برای احیا به ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد

مالک جدید گروه صنعتی ماشین سازی تبریز با اشاره به اینکه این کارخانه ۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد ادامه داد : در اولین روز بعد از خرید معوقات بازنشستگان کارخانه که تعداد آنها به ۱۰۰ نفر می رسید به مبلغ ۷٫۵ میلیارد تومان پرداخت شده و برای شروع فعالیت واحد ریخته گری کارخانه مقدار ۵۰ هزار تن ضایعات خریداری شده است تا این واحد هرچه سریعتر فعالیت خود را از سر بگیرد البته بودجه مورد نیاز برای نوسازی و احیای کامل کارخانه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرخ زاد افزود: با توجه باینکه تجهیزات و دستگاههای این گروه صنعتی فرسوده و از کارافتاده هستند، از همین امروز مذاکرات با کشورهای فنلاند، آلمان و … برای ورود دستگاههای با تکنولوژی روز آغاز شده است و امیدواریم با احیای دوباره این کارخانه ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم در این کارخانه ایجاد شود.

املاک کارخانه ماشین سازی فروخته نمی شود

مالک کارخانه ماشین سازی تبریز با انتقاد از شایعاتی مبنی بر اینکه زمینهای مرغوب این کارخانه در منطقه ائل گلی تبریز مجتمع سازی و یا فروخته خواهد شد گفت: به هیج وجه قصد انتفاع شخصی از این زمینها را ندارم و برای اثبات ادعایم امروز جلسه ای با شهردار تبریز داشتیم . در این جلسه رایزنی های لازم  انجام شد تا نیازهای شهر در زمینه های مختلف ارزیابی و در صورت صلاحدید ، فضای ورزشی و یا مسافرخانه های ارزان قیمت برای استفاده عموم در این زمینها احداث شود.

هیچ تغییری در هیئت مدیره کارخانه ایجاد نمی شود

قربانعلی فرخ زاد در مورد برنامه های خود برای احیای این کارخانه نیز اظهار داشت: هیچ گونه تغییری در هیئت مدیره و سیستم مدیریتی این کارخانه اعمال نخواهد شد و تلاش ما بر این است تا با تامین نیازهای مالی این کارخانه و نوسازی دستگاهها و تامین تجهیزات و مواد اولیه بتوانیم کارخانه را دوباره به روند تولید برگردانیم.

قربانعلی فرخ زاد اصالت اهری دارد

در ابتدای این نشست دکتر سالاری مشاور ارشد قربانعلی فرخ زاد، در معرفی مالک جدید گروه صنعتی ماشین سازی تبریز گفت: ایشان اصالتا از روستای رزین شهرستان اهر هستند که البته مدت ۴۰ سال ساکن تهران بوده اند . ایشان اخیرا اقدام به تاسیس کارخانه های تولید آب معدنی، لبنیات و واحد ۵۰۰ راسی دامداری در روستای آبا و اجدادی خود در شهرستان اهر نموده و در فروردین ماه  نیز کارخانه آذرچلیک واقع در شهرک صنعتی صوفیان را خریداری و با احیای کامل به تولید ۶۰۰ تن میلگرد در روز با ۷۰ نفر کارآفرینی رسانده اند.

گزارش اویاقلیق حاکیست کارخانه ماشین سازی تبریز که بحث واگذاری آن به بخش خصوصی از چندین سال قبل بر سر زبانها افتاده است، شامل چندین هکتار زمین با کاربری مسکونی در منطقه ائل گلی تبریز، کارخانه ماشین سازی تبریز، کارخانه ریخته گری ماشین سازی تبریز و چندین باب مغازه در نقاط مختلف شهر می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.