کد خبر : 1089
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1393 - 8:38

جشنواره غذاهای سنتی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

جشنواره غذاهای سنتی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

جشنواره غذاهای سنتی آذربایجان‌شرقی با حضور تنی چند از اعضای شورای شهر در تبریز برگزار شد.

 در جنواره غذاهای سنتی آذربایجان‌شرقی که یک‌شنبه شب با حضور برخی اعضای شورای شهر تبریز برگزار شد، نفرات برتر در حوزه، تزئین، مزه و چیدمان انتخاب شدند.

ایران آهور عضو شورای شهر تبریز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار فارس گفت: برگزاری این جشنواره کمک زیادی به حفظ سنت‌ها و زنده کرده غذاهای اصیل آذربایجان که از تنوع و ویژ‌گی‌های خاصی برخوردار است، خواهد کرد.

وی تصریح کرد: زندگی امروز شتاب بیشتری نسبت به گذشته دارد و این امر پرداختن به غذاهای اصیل و سنتی را کمرنگ کرده است اما برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند چاره بسیاری از معضلات در این خصوص باشد.

معصومه مختاری کارشناس تغذیه و داور این مسابقه که با دو تن دیگر از داوران در این جشنواره کار داوری را بر عهده داشت ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مسابقه و شهرداری منطقه یک تبریز، برگزاری جشنواره را در سطح خوبی ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره این بود تا غذاهای آذربایجان که از قدمت، تنوع و اصالت خاصی برخوردار است شناسانده شده و در چرخه و سبد غذایی شهروندان حفظ شود.

مختاری با گله از برخی مسئولان که از این‌گونه جشنواره‌ها حمایت نکرده و سنگ‌اندازی می‌کنند، خواستار دید باز در این زمینه شد.

در این مسابقه که ۲۸ خانم به عنوان آشپز حضور داشتند، چهار نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و از بقیه شرکت‌کنندگان نیز تقدیر شد.

این جشنواره به همت شهرداری منطقه یک و با همکاری و تلاش مریم بهادری مسئول پارک بانوان این منطقه برگزار شد و در آن غذاهای اصیل آذربایجان شامل کوکو لوبیا، کوکوی مرغ، ته‌چین، خاگینه و دلمه به مسابقه گذاشته شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.