کد خبر : 1761
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1393 - 8:27

پایگاه های انتقال خون آذربایجان شرقی آماده دریافت خون اهدایی عزاداران

پایگاه های انتقال خون آذربایجان شرقی آماده دریافت خون اهدایی عزاداران

مدیر کل پایگاه انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: پنج پایگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فعال بوده و آماده دریافت خون اهدایی عزاداران هستند.

 

کریم شمس با اشاره به افزایش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون همزمان با ایام محرم برای ادای نذر، افزود: سه پایگاه انتقال خون در تبریز (پایگاه مقابل مسجد کبود، نصف راه و چهار راه آخونی) و دو پایگاه در میانه و مراغه امروز و فردا از ساعت هشت صبح تا ۱۸ آماده ارایه خدمات هستند.

 

وی بر لزوم همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون تاکید کرد و گفت: خون گیری بانوان در روزهای یاد شده در پایگاه مسجد کبود تبریز ممکن خواهد بود.

 

شمس با بیان اینکه تمام گروه های خونی به خصوص گروه های منفی مورد نیاز مراکز انتقال خون است، اعلام کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تیم های سیار خونگیری به تمام شهرستان ها و بخش های استان اعزام می شوند.

 

وی با یادآوری اینکه امکان نگهداری فاکتورهای خونی بیش از ۳۵ روز وجود ندارد، از علاقمندان به اهدای خون خواست در طول سال نسبت به این عمل خداپسندانه اقدام کنند.

 

مدیر کل پایگاه انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: در هفت ماه سال جاری ۶۱ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه های این اداره کل مراجعه کرده اند که از ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر خونگیری به عمل آمده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.