کد خبر : 24384
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 8:10

۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شدند

۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲سال آذربایجان‌شرقی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

عباسعلی درستی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۳درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی نیز تاکنون دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که باید این مقدار به حدود ۸۵ درصد برسد تا مصونیت جمعی در استان ایجاد شود.

وی افزود: حدود ۸۵درصد جمعیت دانش آموزی آذربایجان‌شرقی نیز علیه کرونا واکسینه شدند که البته بازگشایی مدارس در روز اول آذر منوط به مصوبه امروز ستاد کرونای کشور است.

درستی با اشاره به اینکه حدود سه درصد جمعیت استان که شامل جمعیت بالای ۶۰ سال و بیماران خاص هستند،  دُز سوم واکسن را هم دریافت کرده اند، گفت: افرادی که از زمان دریافت دز دوم واکسن کرونای آنها چهار ماه می گذرد، می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دُز سوم واکسن را هم که همان نوع واکسن های اول و دوم دریافتی است،  تزریق کنند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل، اکنون افرادی که واکسن های سینوفارم، برکت و باهارات را دریافت کرده اند، می توانند برای تزریق دز سوم مراجعه و همان نوع واکسن دوز اول و دوم را دریافت کنند؛ البته افرادی که باهارات دریافت کرده اند، سینوفارم یا برکت تزریق خواهند کرد.

درستی یادآور شد: البته افراد می توانند بر اساس دستورالعمل پس از ۶ ماه از تزریق دز دوم خود واکسن متفاوتی را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت کرونای آذربایجان شرقی گفت: بالاخره شهرستان های مرند و جلفا از حالت قرمز کرونایی به وضع نارنجی رسیدند و دیگر در استان شهر قرمز نداریم و بیماری کرونا و تعداد بستری شدگان بیمارستان ها در حال کاهش است.

وی تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی را ۶۴۰ بیمار اعلام کرد و افزود: البته متاسفانه هنوز تعداد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این استان کاهش نیافته و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر بر اثر این بیماری فوت شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تعداد آزمایش های کرونایی در آذربایجان شرقی که نتایج آنها مثبت می شود ۲۵۰ نفر در روز است.

آذربایجان شرقی از نظر مجموع دزهای واکسن کرونای تزریق شده در کشور در رتبه پنجم قرار دارد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.