کد خبر : 35333
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 20:45

تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر اقتصاد را به عنوان سرلوحه مسائل و برنامه های سالانه کشور مطرح کرده اند و امسال را نیز  سال ”جهش تولید با مشارکت مردم“ نامگذاری نمودند.

تحقق شعار امسال  نیازمند اقدامات و تلاش‌های همه‌جانبه از سوی دولت، بخش خصوصی و مردم است.

تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کاهش بروکراسی اداری، اصلاح قوانین و مقررات، مبارزه با فساد از جمله عوامل موثر در تحقق این اصل از سوی دولت است.

از سوی دیگر  تأمین مالی تولید، ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه بازار سرمایه نیز از جمله حمایت های اقتصادی می تواند باشد.

توسعه فرهنگ تولید و مصرف کالای ایرانی، حمایت از رسانه‌ها در ترویج فرهنگ تولید و مصرف کالای ایرانی، آموزش مصرف‌کنندگان، حمایت از برندهای ایرانی نیز از جمله اقدامات فرهنگی در این زمینه می باشد.  با ارتقای بهره‌وری، حمایت از تحقیق و توسعه، آموزش نیروی کار و استفاده از فناوری‌های نوین نیز می توان برای بهره وری تولید استفاده جست.

ضمن اینکه با حمایت از صادرکنندگان، بازاریابی محصولات ایرانی در خارج از کشور و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی میتوان توسعه صادرات را توسعه داد.

نهایتاً باید گفت حمایت از تولید داخلی با خرید کالای ایرانی، ایجاد تعاونی‌های تولیدی و استفاده از  ایده‌ها و نظرات برای بهبود تولیداز جمله اقداماتی است که می تواند  مشارکت مردم را در تولید به همراه داشته باشد.

تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند عزم ملی و همکاری همه جانبه دولت، بخش خصوصی و مردم است.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.