کد خبر : 35734
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 8:52

زمان بندی تبلیغاتی ۶ نامزد مشخص شد/ اولین مناظره ۲۸ خرداد

زمان بندی تبلیغاتی ۶ نامزد مشخص شد/ اولین مناظره ۲۸ خرداد

برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی پس از برگزاری مراسم قرعه کشی مشخص شد.

به گزارش آی نیوز، آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه یکشنبه (۲۰ خرداد) با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم برگزار شد.

در این مراسم، رئیس سازمان صدا وسیما، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی، معاون سیما، رئیس و دبیر ستاد انتخابات کشور، نماینده شورای نگهبان و شورای نظارت بر صدا و سیما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نامزدهای احراز صلاحیت شده حضور داشتند.

نخستین نامی که به قید قرعه از بین هفت گوی زردرنگ حاوی نام نامزدها خارج شد، نام «آقای مصطفی پور محمدی» بود. بر اساس قرعه‌کشی، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی با شماره یک در جدول قرار گرفت.

طبق قرعه انجام شده، شماره ۱ به این نامزد ریاست جمهوری تعلق گرفت و مطابق جدول برنامه ریزی شده برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی او مشخص شد.

دومین کاندیدا «مسعود پزشکیان» بود که نام او از گردونه بیرون آمد و شماره ۲ را به خود اختصاص داد.

گوی سوم این قرعه کشی نیز به «سعید جلیلی» تعلق گرفت و شماره پنج به وی اختصاص یافت.

بر اساس قرعه‌کشی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با شماره چهار در جدول قرار گرفت.

بر اساس قرعه‌کشی، محمد باقر قالیباف با شماره سه و علی‌رضا زاکانی با شماره شش در جدول قرار گرفت.

تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور سالم و با مشارکت بالا

سید محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور در آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برابر اصل ۱۳۱ قانون اساسی حوادثی که باعث کوتاه شدن یک دولت می‌شود، مسئولیت اجرای انتخابات با وزارت کشور و مسئولیت نظارت به شورای محترم نگهبان است. کمیسیون بررسی تبلیغات ذیل هیئت اجرایی مرکزی انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: قاعدتاً برابر قانون، کمیسیون موظف و ملزم به رعایت قانون در بررسی و کنترل و نظارت بر برنامه‌های در صدا و سیما و یک بخش و در بخش دیگر سایر برنامه‌های تبلیغاتی در فضاهای بیرونی کتوب و سایر رسانه‌ها است.

شاهچراغی گفت: آنچه که قطعی است توجه به قانون است. شناختی که از نامزدهای محترم که از چهره‌های شناخته شده فرهنگی و سیاسی هستند، همراه با نظام و انقلاب هستند و ان‌شاءالله هر آن کس را که مردم تشخیص دهند به واسطه حضور در انتخابات در این جایگاه و منصب خواهد نشست.

وی افزود: ان‌شاءالله همراه با هم در کنار هم مسیر را به گونه‌ای رقم خواهم زد که بتوانیم انتخابات پرشور سالم و با مشارکت بالا رقم بخورد. در این کمیسیون که در خدمتتان هستیم نمایندگانی از شورای نگهبان، دستگاه قضایی، وزارت کشور و صدا و سیما حضور دارند. برنامه‌ها رصد می‌شود با همدلی و همکاری بهترین شکل این کار انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هیئت اجرایی که با مسئولیت وزیر کشور شکل می‌گیرد ناظر بر اقدامات کمیسیون است.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای نامزدهای انتخاباتی

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی در آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه در حماسه بدرقه شهدای گرانقدر مشاهده کردیم نشان دهنده عظمت و شکوه سرمایه اجتماعی پرافتخار مردم عزیز ما ست که به رخ جهانیان کشیده شد. این حماسه جمهور در بدرقه شهیدان به حماسه حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتهی خواهد شد.

وی افزود: وظیفه سنگینی که بر عهده رسانه ملی قرار داشت. در عدالت و عدالت گستری رسانه ملی خودش را موظف می‌داند که هم امکانات و هم ظرفیت‌ها و جایگاه خودش را در اختیار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار دهد برای اینکه برنامه‌ها و دیدگاه‌ها و رویکردهای خودشان را به اطلاع مردم شریف برسانند و هم به آحاد ملت امکان بهره‌مندی از نظر نامزدهای محترم را تقدیم می‌کند.

وی افزود: اقدامات رسانه ملی در آماده‌سازی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بلافاصله بعد از شهادت شهدای پرواز اردیبهشت شروع شد.

رییس رسانه ملی گفت: از جامعه نخبگان کشور، اندیشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها در طراحی برنامه‌های انتخاباتی این دوره مدد جستیم. طراحی مناظره‌ها و سوال‌ها بر اساس توجه جدی به مسائل اساسی کشور انجام شد.

وی افزود: بر اساس اسناد بالادستی سیاست‌های کلی، منویات مقام معظم رهبری و به ویژه برنامه هفتم که دولت آینده آن را اجرا خواهد کرد در طراحی برنامه‌ها و سوالات استفاده شد. انتظار مردم ارائه برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و رویکردهای نامزدهای محترم در فضای سالم انتخاباتی و تبلیغاتی است و هرگونه تخطی از اخلاق انتخاباتی می‌تواند شیرینی این حضور پرشکوه مردمی در عرصه مشارکت سیاسی و صحنه تعیین سرنوشت مردم را به تلخی در کام‌ها مبدل کند.

جبلی تصریح کرد: انتظار مردم عزیز ما و مقام معظم رهبری از فضای سالم انتخاباتی دارند این است که آلوده بد اخلاقی‌ها نشود.

وی افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزدهای محترم عبارت از پنج مناظره، سه میزگرد، چهار مستند تلویزیونی و رادیویی، برنامه‌های رو به دوربین برای سخن گفتن با مردم، برنامه صف اول، برنامه گفتگوی ویژه و برنامه بدون تعارف که در رادیو و تلویزیون این برنامه‌ها پخش خواهد شد.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: علاوه بر آن رسانه ملی در فضای مجازی سامانه تلوبیون را با ده‌ها میلیون مخاطب مشترک در اختیار نامزدهای محترم قرار داده است. به هر کدام از نامزدهای کانال اختصاصی ۲۴ ساعته واگذار شده است که برنامه تبلیغاتی خودشان را بارگذاری خواهند کرد.

از جمله برنامه‌های انتخاباتی این دوره نامزدها ۲ مستند تلویزیونی و ۲ مستند رادیویی است که هر کدام به مدت ۳۰ دقیقه هستند.

همچنین نامزدها می‌توانند ۳۱ برنامه، «رو به دوربین» برای سیمای استان‌ها تولید کنند.

در این دوره از انتخابات سامانه تلوبیون در اختیار نامزدها خواهد بود و هر نامزد می‌تواند یک کانال ۲۴ ساعته اختصاصی داشته باشد که این برنامه‌ها با اینترنت رایگان پخش می‌شود.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. زمان بندی تبلیغاتی ۶ نامزد  زمان بندی تبلیغاتی ۶ نامزد  زمان بندی تبلیغاتی ۶ نامزد  زمان بندی تبلیغاتی ۶ نامزد


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.