کد خبر : 35755
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 18:24

قالیباف: دنبال تحول هستم

قالیباف: دنبال تحول هستم

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است.

به گزارش آی نیوز، محمدباقر قالیباف در برنامه «صف اول» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رئیس جمهور شهید، در توضیح مسئولیت های خود در سال های گذشته گفت: آغاز جوانی ما با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی بود که فعالیت های اجتماعی و سیاسی داشتیم؛ در سال ۵۷ زلزله طبس شد که اولین کار جهادی ما در زلزله طبس بود.

وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس در جبهه بودیم، افزود: بعد از آن بخش عمده ای از کار در بسیج گذشت و در قرارگاه سازندگی خانم الانبیا مسئولیت داشتیم و بعد فرماندهی هوافضای سپاه را بر عهده داشتیم که امروز از قدرت های موشکی دنیا هستیم و بعد هم توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتیم.

قالیباف یادآور شد: ۱۲ سال شهرداری تهران و همان زمان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت شدم و بعد دوره ای در مجلس افتخار نمایندگی مردم تهران را داشتم و اکنون هم نماینده مجلس دوازدهم هستم.

وی با اشاره به سوابق علمی خود گفت: تحصیلات دانشگاهی ام را بعد از دوران دفاع مقدس شروع کردم؛ دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس گرفتم و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم و این مدت مشغله کاری اجازه نداد ارتباط دانشگاهی را قطع کنم. کشورداری موضوع درس و مطالعه من است و چندین تالیف در دانشگاه تهران در حوزه های جغرافیای سیاسی و حکمرانی دارم. همچنان مشغول تدریس هستم و دوشنبه هفته قبل پانزدهمین جلسه ترم زمستانی را داشتم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره سطوح مختلف مسئولیت های خود بیان کرد: یکی از توفیقات در آغاز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی این بود که همه در جبهه حضور داشتیم که قبل از آن آشنایی با آموزش دفاعی نظامی داشتیم. وقتی جبهه شکل گرفت به عنوان رزمنده عادی رفتیم. آن زمان سازماندهی در جبهه مثل شرایط امروز نبود و بسیجی‌ها از نقاط مختلف می آمدند و خودمان را به خطوط جبهه اول رساندیم. کار ما از رزمندگی عادی بود که بعد یگان ها و گردان ها و تیپ ها شکل گرفت.

قالیباف ادامه داد: فضای جبهه معنوی و مدیریتی و اعتماد کامل بود و رزمندکان دلبستگی خاص به هم داشتند و افراد براساس شایسته سالاری در جبهه انتخاب شده و خود رزمندگان از بین خودشان انتخاب می کردند. اولین مسئولیتم در عملیات قبل از بیت المقدس در اوایل جنگ بود. در ۲۰ سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا شدم. بعد از دوران دفاع مقدس قائم مقام نیروی مقاومت بسیج و بعد فرمانده هوافضای سپاه با حکم فرماندهی معظم کل قوا و بعد هم نیروی انتظامی و بعد شهردار شدم.

وی گفت: مردم شناخت نسبی از من دارند به خصوص از زمامی که خدمت را از جایی شروع کردم که با زندگی مردم سروکار داشتم یعنی از نیروی انتظامی و شهرداری تهران که بیشترین طول خدمت را از تاریخ شکل گیری بلدیه در تهران داشتم.

قالیباف بیان کرد: جزو مدیرهایی محسوب می شوم که دنبال تحول هستند. در نیروی هوایی به دنبال تحول بودم که یک تحول در هوافضای سپاه در حوزه موشکی رخ داد.

وی توضیح داد: باید پیشرفته ترین تکنولوژی ها را به کار می گرفتیم. آن زمان پای دانشگاه و نیروهای جوان و خلاق را باز کردم و همکاری کردند که پایه های آن را می بینید که جزو ۵ قدرت اول جهان در حوزه تکنولوژی هستیم.

قالیباف گفت: آن زمان اتفاقات و تحولات عظیمی رخ داد و شهرک موشکی زیرزمین که بعد از سال ها پیدا شد یکی از شاهکارهای فنی، مهندسی و مدیریتی بود که آن زمان رخ داد و پیچیدگی سختی دارد که از زیرزمین سنگین ترین موشک های بالستیک نگهداری شود و بحث های ایمنی و فنی آن بسیار پیچیده است.

قالیباف: دنبال تحول هستم

وی ادامه داد: در وعده صادق جمهوری اسلامی این توان را داشت که در قدرت جهانی ظهور کند یعنی در طول هزار کیلومتر خط آتش بود که از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه موشک شلیک شد.

قالیباف با اشاره به عملکردش در نیروی انتظامی گفت: معتقدم باید با روحیه تحول پیش رفت و اینکه حضرت علی می فرماید فرزند زمانه خویش باشیم. سعی کردم با فناوری روز و نیروهای جوان و خلاق و روحیه تحول گرایی کار را دنبال کنم.

وی یادآور شد: در پلیس در کمتر از ۱۳ ماه سامانه ۱۱۰ در کشور راه انداری شد و پلیس همه جا در دسترس مردم بود. همچنین با راه اندازی ۱۹۷، نظارت و دقت در پلیس ایجاد شد و کاملا این تحول را مردم حس کردند.

این کاندیدا با بیان اینکه سرمایه و بهره وری وزن مساوی در رشد اقتصادی دارند، افزود: هر کجا توفیق خدمت داشتیم بهره وری در اولویت قرار گرفت؛ بهره وری یعنی چابک کردن سازمان، دقیق کردن فرایندها و تقسیم کار صحیح که اینها سیستم را کارآمد می کند، وگرنه تحول رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به عملکردش در شهرداری تهران گفت: آن زمان روشن بود که پروژه ها کی شروع و کی اجرا می شود؛ باید مدیریت مکانیکی را به سمت داینامیکی برد و امروز مدیریت سایبرنتیکی در کشور تحول آفرین خواهد بود. در مسائل اقتصادی هم باید این نگاه باشد.

قالیباف تاکید کرد: امروز مهمترین نکته این است که باید مدیریت دقیق و عمیق و منطبق بر هوشمندسازی و شفاف سازی و مردمی سازی حاکم باشد.

قالیباف: دنبال تحول هستم

وی درباره اینکه در دولت او چه طور مردمی سازی رخ می‌دهد، گفت: در نیروی انتظامی، امنیت را مردمی کردیم؛ قبلا در پاسگاه و کلانتری سربازان و رزمندگان نیروی انتظامی در خیابان برای پیشگیری گشت می دادند که کم‌اثر و پرهزینه و آسیب زا بود. ما با استفاده از فناوری یک پلفترم تعریف کردیم و همه مردم فرصت گزارش خطا و جرم پیدا کردند و با کمترین نیرو، بیشترین بازدهی حاصل شد؛ این مردمی سازی است.

قالیباف با یادآوری راه اندازی سامانه ۱۳۷ در شهرداری تهران گفت: مردم اشکالات را دیده و شهرداری را برای رفع آن فرامی خواندند؛ این همان مردمی سازی است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مردمی سازی شعار نیست و حقیقت و واقعیت است، گفت:حرف ما در مجلس این بود که اقتصاد با رویکرد اقتصاد مردمی پویا و مقاوم می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.