کد خبر : 35757
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 18:29

پزشکیان: نتوانستیم اهداف و سیاست ها را پیاده کنیم

پزشکیان: نتوانستیم اهداف و سیاست ها را پیاده کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در اجرا نتوانستیم اهداف و سیاست ها را پیاده کنیم در نتیجه اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم اولویت ما رفتن به سمت اجرای برنامه ها است.

به گزارش عصرتبریز، «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه ۲۱ خرداد ماه، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح مواضع انتخاباتی خود، ضمن درود به روان پاک بنیان گذار جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم هر چه بیشتر خدمت مردم باشیم.

وی در رابطه با جایگاه برنامه هفتم در دولت خود عنوان کرد: در زمان ثبت نام ریاست جمهوری و پنج دقیقه‌ای که فرصت داشتم گفتم ما قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و سیاست جدید در نظر بگیریم. سیاست‌های مقام معظم رهبری مشخص شده و کارهای قانونی انجام شده و هر شخصی بیاید باید برنامه‌ها را در جهت برنامه هفتم اجرایی کند.

وی اضافه کرد: مشکلی که معمولاً در دولت‌ها و تغییر مدیرها داریم این است که هر کسی مسیر را عوض و راه دیگری را انتخاب می‌کند. راه و مسیر مشخص است و وظیفه شخص جایگزین ادامه راه کسی است که تعیین شده و اگر برنامه اشتباه است مجدد باید کارشناسی انجام شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نقشه کشیده شده، سیاست معلوم است و مسیر مجریان مشخص است و اینکه ما بنشینیم برای این برنامه برنامه بنویسیم کل مسیر تغییر می‌کند.

وی افزود: کاری که دولت باید انجام دهد این است که مجریان را چابک‌تر کند تا ما را به آن هدف برساند. اصلاحات و تجربه بین‌المللی چیزی ست که در اختیار کارشناسان گذاشته است سه اصل و پنج استراتژی را تعیین کرده است یعنی ما در جهت رسیدن به این اهداف در مسیر برای اینکه بتوانیم کار را بکنیم باید سه اصل را مراعات کنیم که اول مسئولیت پذیری است و دوم روش راهی که مسئول باید ادامه دهد و سوم پاسخگویی است.

پزشکیان گفت: اگر بخواهیم مملکت به نتیجه برسد باید مشخص شود چه کسی مسئول است و باید چگونه جواب دهد.

وی افزود: اگر برنامه ششم ۳۰ درصد اجرا شد علت این بود که برای اینکه آدم‌هایی که آنجا بودند از برنامه خبر نداشتند هدف و سیاست را پیگیری نمی‌کردند، مهارت و علم این کار را نداشتند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر دولتی که می‌خواهد بیاید راه را نباید عوض کرد. هدف را نباید گم کرد. هر کسی این مسئولیت را می‌پذیرد باید پاسخگو باشد که می‌تواند سیستم را به هدف برساند.

نوی افزود: تا زمانی که مکانیسم پرداخت را اصلاح نکنیم و بین کسی که کار می‌کند و کار نمی‌کند تفاوت ایجاد نکنیم نمی‌توان بهره‌وری را مشخص کرد. در سیستم دولتی اگر کار کنیم و یا کار نکنیم حقوق را می‌گیریم که از نظر اعتقادی غلط است.

پزشکیان گفت: یکی از مباحثی که در کشور ما گم شده عدالت است. از عدالت حرف می‌زنیم اما سهم مناطق محروم را پرداخت نمی‌کنیم.

وی افزود: مرزهای ما را نگاه کنید، خوزستان را نگاه کنید، نفت و گاز آب در خوزستان است اما وقتی در روستا می‌روی خیلی از جاها آب مشکل دارد. غیر قابل قبول است منابع را به این شکل نامتاسب هزینه کنیم.

وی افزود: وقتی نگاه می‌کنیم عدالتی که از آن حرف می‌زنیم در میدان عمل چیزی از آن وجود ندارد. کاری که بر اساس سیاست کلی باید انجام گیرد و مدیریت عملکرد نیروی انسانی و پرداخت بر اساس عملکرد است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مشتریان داخلی ما ناراضی باشد، بهترین برنامه‌ها را بدهیم نمی‌توانیم به هدف برسیم مشتریان داخلی ما کارمندان و پرسنلی است که برای ما می‌خواهند کار کنند. مشتری باید راضی باشد که به مشتری بیرونی بتواند خدمت دهد و او را راضی کند. وقتی پولی که به مشتری می‌دهیم و نمی‌تواند خانه را کرایه کند و نمی‌تواند زندگی را بگذراند و فشار مالی زیاد دارد، انتظار اینکه بخواهیم بقیه کارا درست انجام دهد غیر ممکن است.

وی افزود: پس اول باید کاری کنیم که نیروهایی که در سیستم داریم مانند پزشکان پرستاران معلمان که زندگی آن‌ها بچرخد. باید کاری کنیم که مشتریان داخلی خودمان راضی شوند تا مشتری ما به مشتری بیرونی که مراجعه می‌کند خدمات دهد.

پزشکیان گفت: یکی از مشکلاتی که الان ما را در رسیدن به آن هدف‌ها با مشکل مواجه می‌کند، نارضایتی است که در بین پرسنل وجود دارد. اول باید با آن‌ها برسیم که آن‌ها نیز به مردم برسند.

وی افزود: اقتصاد علم وسیعی است. اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و بدون سرمایه‌گذاری اشتغال و تولید ایجاد نخواهد شد. برای سرمایه‌گذاری بستگی به این دارد که چه محدوده از بازار را ببینیم. هرچقدر دید ما بازتر باشد، طبیعی است که سرمایه‌گذاری و بازار بیشتری را ببینیم و رشد امکان‌پذیر است.
وی افزود: اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید دو کار اساسی انجام دهیم که در سیاست‌های کلی دیده شده است. قدم اول به صحنه کشیدن مردم در اقتصاد و شکستن یخ اختلاف بین دولت و مردم است. بین دولت و مردم الان شکاف ایجاد شده است مردم را باید در صحنه نگه داریم. پزشکیان: نتوانستیم اهداف

وی گفت: باید سرمایه‌گذاری مشترک بین کشورهای منطقه و ایران شکل بگیرد. نمی‌توانیم با تصمیمات خلق الساعه به چنین اهدافی دست پیدا کنیم. وقتی توانستیم با مردم آشتی کنیم و توانستیم اعتماد سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را جلب کنیم موفق می‌شویم. وقتی بی‌ثباتی وجود دارد سرمایه‌گذاری داخلی، با شک و تردید روبرو می‌شود. پزشکیان: نتوانستیم اهداف

پزشکیان گفت: سیاست‌های کلی رهبری مشخص است و نهایتاً کاری که دولت محترم در گذشته براساس کارشناسی انجام داده تبدیل به قانون شده است. هر دولتی که بخواهد بیاید باید برنامه هفتم توسعه را اجرا کند. قطعاً اولویت ما رفتن به سمت سیاست‌های کلی و مسیری است که ما را به اهداف برساند. پزشکیان: نتوانستیم اهداف

وی افزود: در حال حاضر که صحبت می‌کنیم اگر برنامه‌ای یا چشم اندازی که رهبری مشخص کردند و قرار بوده ما اول شویم و فقر را از بین ببریم، معطل مانده است، اینها نشان می‌دهد که ما در اجرا نتوانستیم هدف‌ها و سیاست‌ها را پیاده کنیم. پزشکیان: نتوانستیم اهداف

وی ادامه داد: اگر روزی ما سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم قطعاً اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که ما را به آنجا برساند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت‌ها وقتی برنامه اعلام می‌کنند برای رسیدن به آن برنامه‌ها کارهای کارشناسی صورت گرفته است. دولتی که برنامه می‌دهد در پشتوانه این برنامه هم از نظر منابع و هم از نظر نیروی انسانی پیش بینی‌های لازم باید صورت گیرد.

پزشکیان یادآور شد: وظیفه ما این نیست که دوباره برنامه دهیم که این کار انجام شود وظیفه ما این است که برنامه‌ای که دولت با کار کارشناسی جهت اجرا به مجلس داده قطعاً تمهیدات و برنامه‌ها را طوری برنامه ریزی کنیم که ما را به آن هدف برساند.

وی افزود: قدم اول این است که جهتی که دولت در پیش گرفته ادامه دهیم و سعی کنیم آن برنامه‌ها را درست و به موقع اجرا کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در ارزیابی‌هایی که ممکن است در آینده شکل بگیرد و برنامه یا نیروهایی که از نظر اجرایی نقص وجود دارد تغییراتی باید در مسیر انجام شود.

وی اضافه کرد: اصولاً هر لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه می‌دهد قبل از ارائه توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.