کد خبر : 35759
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 12:20

ساماندهی مجموعه فاخر فرهنگی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان

ساماندهی مجموعه فاخر فرهنگی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: توسط اکیپ‌های معاونت فنی و عمرانی منطقه، عملیات ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا برای استقبال از گردشگران با شتاب در حال اجرا است.

موسی زارعی ضمن اعلام خبر فوق افزود: در راستای اهمیت بخشیدن به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز و اهداف منطقه مبنی بر حفظ و احیاء مکان‌های تاریخی و نگهداری شایسته به عنوان یک میراث ارزشمند، عملیات ساماندهی مجموعه گردشگری مقبره الشعرا نماد شهر اولین ها ،توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ با سرعت و دقت پیش می رود.

شهردار منطقه ۱۰در ارتباط با سنگفرش معابر پیرامون مجموعه گردشگری و تاریخی مقبره‌الشعرا تصریح کرد: سنگفرش صحن جنوبی مقبره‌الشعرا به همراه پیاده‌روهای ضلع شمالی، شرقی و جنوبی به اتمام رسیده و تکمیل پیاده روهای ضلع غربی و معابر پیرامون مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال اجراست.

زارعی با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی و تاریخی که یکی از نمادهای اصلی گردشگری تبریز است و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی در ایام مختلف سال از این مجموعه بازدید می‌کنند تصریح کرد: در کنارساماندهی محوطه و بهسازی این مجموعه تاریخی و توسعه معابر پیرامونی با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی و معرفی سوغاتی‌های تبریز، عملیات اجرایی سوغات سرای مقبره‌الشعرا نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آبنماها نقش بسیار مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی داشته و روح سرزندگی و شادابی را در جامعه و محیط اجتماعی ایجاد می کند اذعان کرد: احداث فاز دوم آبنمای صحن جنوبی و اقدامات تکمیلی نمای ورودی این مجموعه آغاز شده است که ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظرگرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۰ یادآور شد: ساماندهی مجموعه مقبره الشعرا هم اکنون با سرعت، دقت و نظارت کامل در حال اجرا بوده و شاهد پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای آن هستیم.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.