کد خبر : 36356
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 12:56

قصه جذاب دِسرها

قصه جذاب دِسرها

دسرها در زمره خوراکی های جذاب و خوشمزه ای به شمار می روند که از طرفداران زیادی برخوردارند و هر کدام دنیایی از مزه ها و طعم ها را در دل خود نهان دارند و دارای جذابیتی فوق العاده هستند.

آی نیوز- دسرها در دنیای رنگانگ و خوشمزه خوراکی ها از تنوع زیادی برخوردارند و سلیقه‌های متفاوتی را در برمی گیرند که بسیاری از افراد آنها را بعد از غذای اصلی یا به عنوان میان وعده مصرف می کنند. امکان ندارد اهل خوردن دسر باشید و علاقه ای به روش تهیه آنها نداشته باشید. به همین منظور برای آشنایی با چگونگی آماده کردن چند نوع دسر بهتر است که این مطلب را تا پایان بخوانید.

فرنی سه رنگ، خوشمزه و جذاب

فرنی از دسرهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب با روش تهیه فرنی سه رنگ قالبی آشنا می شویم. مواد مورد نیاز برای تهیه این دسر شامل شیر، نشاسته، خامه، شکر، پودر کاکائو، زعفران، وانیل و گلاب می شود.

برای تهیه فرنی سه رنگ، نخست باید شیر را با نشاسته با هم ترکیب کرد و به خوبی مخلوط کرد تا نشاسته در شیر حل شود، سپس آنها را روی حرارت ملایم قرار داد تا نشاسته، کاملا بپزد و مواد غلیظ شوند. سپس خامه و شکر را به مواد اضافه می کنیم و بعد از آن که با هم ترکیب شدند، از روی حرارت بر می داریم و بعد از آن گلاب را داخل مواد می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم. اکنون فرنی آماده شده را به سه قسمت تقسیم و داخل یک قست وانیل اضافه می کنیم و به قسمت های دیگر زعفران دم کرده و پودر کاکائو می زنیم و مواد را به درستی با فرنی ها ترکیب می کنیم تا یک رنگ شوند.

در این مرحله قالب ها را کمی چرب می کنیم. نخست مقداری از فرنی زعفرانی را داخل قالب ها می ریزیم و در فریزر می گذاریم تا فرنی ها ببندد و بعد از آن فرنی شکلاتی را اضافه می کنیم و دگربار می گذاریم تا در فریزر سفت شوند و در آخر فرنی وانیل را درون قالب می ریزیم و اجازه می دهیم تا در فریزر به خوبی مواد ببندند و در نهایت فرنی سه رنگ آماده است.

 

بستنی سرخ شده، دسری متفاوت و خلاقانه

بستنی سرخ شده در زمره دسرهای متفاوت و خلاقانه‌ای محسوب می شود که به مرور علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است. برای آماده کرده بستنی سرخ شده به موادی همچون بستنی وانیلی، کره، پودر دارچین، غلات صبحانه(کورن فلکس) و شکر نیاز داریم.

نخست بستنی وانیلی را با اسکوپ به گونه ای بردارید که به طور کامل گرد شوند. سپس بستنی ها بر روی سینی قرار دهید و به مدت حداقل سه ساعت داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. بعد ۲ فنجان کورن فلکس را کمی خرد کنید و با نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین ترکیب کنید. سپس کره را درون ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود، بعد از آن، مخلوط کورن فلکس و دارچین را به کره اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شوند و در نهایت مواد را داخل یک سینی بریزید. مقداری شکر و پودر دارچین را مخلوط کنید. بستنی را از فریزر دربیارید و هر اسکوپ بستنی را با مخلوط شکر و دارچین بپوشانید و سپس درون ترکیب کورن فلکس سرخ شده بغلتانید. در این مرحله، بستنی ها آماده سرو است. می توانید اسکوپ های بستنی سرخ شده را تزیین و سپس سرو کنید.

باقلوا، دسری سنتی و محبوب

باقلوا از خوشمزه ترین و محبوب ترین شیرینی های سنتی محسوب می شود. مواد لازم برای تهیه باقلوا با خمیر یوفکا آماده شامل کره، روغن، خمیر یوفکا(خمیر باقلوا)، مغز گردو یا مغز بادام یا پسته، پودر قند، پودر دارچین و پودر هل است. همچین برای شربت باقلوا نیز به موادی همچون شکر، گلاب، زعفران و هل نیاز است.

نخست برای تهیه شربت، شکر و آب را روی حرارت قرار دهید تا شکر به خوبی حل شود و سپس زعفران، هل و گلاب را اضافه کنید و بعد از آن که به مدت ۱۰ دقیقه بر روی حرارت قرار گرفت، در محیط بگذارید تا خنک شود. سپس پودر گردو یا پسته یا بادام، پودر خاک قند، پودر دارچین و پودر هل رو با یکدیگر مخلوط کنید.

کف سینی را با کره و روغن چرب کنید و سپس یک لایه خمیر بگذارید و روی آن کره بزنید و در نهایت ۱۰ لایه خمیر را به همین روش روی هم بگذارید. بعد ترکیب گردو یا پسته یا بادام، پودر خاک قند، پودر دارچین و پودر هل را بر روی لایه خمیرها پخش کنید و سپس همچون قبل یک لایه خمیر بگذارید و آن را چرب کنید و به همین صورت ۱۰ لایه خمیر بگذارید. مواد را به شکل دلخواه برش بزنید و بر روی مواد نیز کره بمالید. در نهایت سینی مواد باقلوا را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید. پس از آن که باقلوا آماده شد، شربت سرد شده را روی مواد بریزید و آن را تزیین کنید.

کیک گیلاس، کیکی تابستانی و پرطرفدار

کیک گیلاس از جمله کیک های خوشمزه و پرطرفدار است. مواد مورد نیاز برای تهیه این کیک شامل گیلاس، تخم مرغ، آرد سفید، شیر، شکر، ماست، روغن، بیکینگ پودر و وانیل می شود.

نخست هسته گیلاس‌ها را جدا کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را با یکدیگر هم بزنید. بعد از آن شکر را به آرامی به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید. اکنون وانیل را به مواد بیفزایید و مواد را حدود پنج دقیقه هم بزنید. پس از آنکه بافت مواد پف کرد، شیر را به آن اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید. اکنون روغن و سپس ماست را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. بعد از آن آرد را الک کنید و با بیکینگ پودر مخلوط کنید و در نهایت به مواد کیک اضافه کنید و همزمان مواد را هم بزنید. در این مرحله، گیلاس‌ها را برش بزنید و داخل مایه کیک بریزید و باز هم مواد را هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. قالب کیک را چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید. برای اینکه هوای موجود میان بافت کیک کاملا خارج شود، قالب کیک را چندین بار به آرامی بر روی میز بکوبید. سپس مواد را برای مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پخته شود. پس از آن کیک آماده سرو است.

قصه جذاب دِسرها

شکلات رول، دسری خوش طعم

شکلات رول از جمله دسرهای خوشمزه ای است که برای تهیه نیازی به فر ندارد و می توان به راحتی آن را آماده کرد. مواد لازم برای تهیه شکلات رول شامل بیسکویت، مغز گردو، گلاب، شیر، پودر کاکائو، پودر نارگیل، پودر هل، کره و پودر قند است.

برای تهیه رول شکلاتی نخست پودر کاکائو، بیسکویت، پودر نارگیل، پودر هل، پودر قند و پودر مغز گردو را با یکدیگر مخلوط کنید تا به طور کامل یک دست شوند. سپس کره‌ آب شده را به همراه شیر و گلاب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیر پیدا کنند. بعد از آن ورقه فویل را به شکل مستطیلی ببرید و خمیر آماده شده را بر روی آن بریزید و به شکل لوله استوانه ای با قطر سه سانتی متر در بیاورید و در نهایت ورق فویل را دور مواد بپیچید. سپس مواد را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید تا مواد خود را بگیرد. بعد از آن مواد را برش بزنید و تزیین کنید. شکلات رولی آماده سرو است.

پودینگ انبه، دسری مجلسی و خوشمزه

پودینگ انبه یکی از دسرهای جذاب محسوب می شود که می توان با ترکیب های متنوع و متفاوتی آن را تهیه کرد. مواد مورد نیاز برای تهیه این دسر شامل انبه، دانه چیا، عسل و شیر(هر نوع شیر گیاهی یا حیوانی) است.

برای تهیه پودینگ انبه، نخست دانه چیا را تمیز کنید و بشویید و به همراه شیر درون یک ظرف بریزد و سپس عسل را مواد اضافه و با هم ترکیب کنید. بعد مواد را به مدت نصف روز در یخچال بگذارید. بعد از گذشت این زمان گوشت میوه انبه را پوره کنید و سپس درون ظروف سرو بریزید و بعد روی آن را با مقداری از ترکیب شیر و دانه چیا پر کنید. مقداری از انبه خرد شده را بر روی مواد بگذارید و دسر را تزیین کنید.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.