کد خبر : 3977
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آبان 1394 - 7:12

سنگاپور، سالم ترین کشور جهان

سنگاپور، سالم ترین کشور جهان

نتایج یک مطالعه بین‌المللی نشان داد که سنگاپور سالم‌ترین کشور جهان است.در این بررسی که از اطلاعات سازمان ملل، بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت (WHO) استفاده شده، سنگاپور به عنوان سالم‌ترین کشور جهان معرفی شده است.

در رتبه‌بندی انجام شده توسط «بلومبرگ» هر کشور به لحاظ برخورداری یا عدم برخورداری از فاکتورهای سلامتی، امتیاز گرفته است.
فاکتورهای مهم در سالم بودن هر کشور بر اساس عواملی همچون نرخ امید به زندگی و عوامل مرگ و میر بوده در حالیکه عوامل خطرزا برای سلامتی بر اساس فاکتورهایی بوده که می‌توانند بر سلامتی تاثیر منفی داشته باشند و شامل مواردی چون نسبت افراد جوانی که سیگار مصرف می‌کنند، تعداد افراد مبتلا به کلسترول بالا و تعداد مصون سازی‌ها می‌شود.
در این رتبه بندی، سنگاپور با کسب امتیازی ۸۹.۴۵ درصدی در رتبه نخست قرار گرفت و رتبه دوم به ایتالیا با امتیاز ۸۹.۰۷ درصد اختصاص یافت و همچنین استرالیا در رتبه سوم این فهرست قرار گرفت.
بنابر این گزارش، هیچ یک از کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی در ۲۰ رتبه نخست سالم‌ترین کشورهای جهان جای نگرفتند. علاوه بر این رتبه انگلیس در این فهرست ۲۱ اعلام شده است.
در این رتبه بندی سوآزیلند در آفریقا تنها با کسب امتیازی ۰.۲۶ درصدی به لحاظ فاکتورهای موثر بر سلامت به عنوان کشوری شناخته شده که پایین‌ترین جایگاه را به لحاظ وضعیت سلامتی در جهان دارد. به طور کلی کشورهای آفریقایی پایین‌ترین رتبه‌های این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند که از آن جمله می‌توان به لسوتو، جمهوری کنگو، چاد و موزامبیک اشاره کرد.
در این مطالعه آمده است که مصرف غذاهای سالم همچون میوه و سبزیجات در جهان افزایش یافته اما در کنار آن استفاده از غذاهای ناسالم دیگر نگران‌کننده است.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت ، سوئیس، ژاپن، اسپانیا، هلند و سوئد از دیگر کشورهایی هستند که در ۱۰ رتبه نخست این فهرست قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.