کد خبر : 437
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 - 6:28

ادغام خودروسازان در راستای هم افزایی امکانات مثبت است

ادغام خودروسازان در راستای هم افزایی امکانات مثبت است

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ادغام دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در راستای هم افزایی امکانات مثبت است.

الله وردی دهقانی با بیان اینکه خودروسازان با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، افزود: ادغام دو شرکت سایپا و ایران خودرو چنانچه به منظور افزایش کیفیت و ارتقای توان رقابت با خودروهای خارجی باشد، به نفع صنعت و اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به اینکه رقابت در سطح جهانی نیازمند استفاده از دانش روز است، اظهارکرد: خودروسازان معروف دنیا تولید خودروهای هیبریدی و استفاده از انرژی های نو را در دستورکار دارند، در صورتی که خودروسازان داخلی برنامه ای در این خصوص ندارند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر صنعت خودروسازی کشور بخواهد در جهت جهانی شدن حرکت کند و توانایی رقابت با خودروسازان جهانی را داشته باشند باید علاوه بر افزایش کیفیت نسبت به کاهش قیمت تمام شده محصولات خود اقدام کند.
وی با اشاره به فقدان رضایت عمومی از کیفیت خودروهای داخلی گفت: خودروسازان به جای توسعه بی رویه واحدهای خود و خرید سهام بانک ها بهتر است درآمدهای خود را معطوف به افزایش کیفیت کنند.
دهقانی با بیان اینکه رقابت چندانی بین خودروسازان داخلی وجود ندارد، افزود: با ادغام دو شرکت خودروسازی داخلی شاهد یک شرکت مناسب با سرمایه کافی و استراتژی مشخص خواهیم بود.
وی یادآوری کرد: خودروسازان داخلی می توانند ضمن همکاری با شرکت های جهان فناوری های خود را توسعه داده و با گسترش بازارهای فروش، مشکلات مالی خود را نیز حل کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال گفت: ادغام خودروسازان بدون شکسته شدن مرزها و رفع محدودیت های واردات به معنای واقعی منافعی نخواهد داشت./ایرنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.