کد خبر : 5460
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 6:22

زولبیا غیربهداشتی عامل بروز سرطان در بدن

زولبیا غیربهداشتی عامل بروز سرطان در بدن

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: با استفاده از رنگ‌های غیرمجاز و روغن غیر استاندارد برای تهیه زولبیا عامل سرطان در بدن تقویت می‌شود.

 حسین رستگار مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به تقلب‌های صورت گرفته در  تولید زولبیا و بامیه اظهار داشت: یکی از  مهم‌ترین تقلب‌های صورت گرفته در تهیه این مواد استفاده از رنگ‌های غیرمجاز  است به طوریکه برخلاف تصور مردم به جای استفاده از زعفران در تهیه زولبیا در بهترین حالت از زردچوبه برای خوش‌رنگ شدن آن استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: در بعضی از قنادی‌ها برای تولید زولبیا از رنگ غیرمجاز مصنوعی که حاوی ماده خطرناک تارتارزین است استفاده کرده و سلامت مردم را به طور جدی تهدید می‌کند.
مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در خصوص استفاده از روغن‌های استاندارد برای تهیه زولبیا و بامیه گفت: در بعضی از موارد برای تهیه زولبیا و بامیه‌روغن‌ها چندین بار مورد  استفاده قرار می‌گیرد و این سبب می‌شئد مواد  داخل روغن شکسته شده و مواد مضر تقویت‌کننده سرطان در زولبیا و بامیه ایجاد شود.
رستگار یادآور شد: برای تهیه زولبیا بامیه باید از روغن‌های سرخ‌کردنی استفاده  کرد و پس از یک مدت زمان معین باید روغن آن تعویض شود.
وی تأکید کرد: مکان نگهداری و  تحویل زولبیا و بامیه به مشتری باید از نظر  بهداشتی در  محیط سربسته‌ای باشد تا آلودگی‌های محیط و فرد خریدار به این ماده خوراکی سرایت نکند.

 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

   

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.