کد خبر : 10199
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 3:56

رژه ظروف یکبار مصرف در تبریز/ تمیزی تبریز را مدیون پاکبانان هستیم

رژه ظروف یکبار مصرف در تبریز/ تمیزی تبریز را مدیون پاکبانان هستیم

شهریارنیوز: دبیر جمعیت رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در ایام خاص سال شاهد رژهظروف یکبار مصرف در سطح شهر تبریز هستیم افزود: تمیزی شهر را باید مدیون

imageدبیر جمعیت رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در ایام خاص سال شاهد رژهظروف یکبار مصرف در سطح شهر تبریز هستیم افزود: تمیزی شهر را باید مدیون زحمات پاکبانان و پرسنل شهرداری باشیم وگرنه فرهنگ عمومی ما به تولید زباله عادت کرده است!

به گزارش آی نیوز، عاطفه مجتهدی در آیین تجلیل از عزاداران حامی زیست اظهار کرد: فعالیت هایی همچون جمع آوری زباله توسط فعالان زیست محیطی مدت هاست که رواج دارد ولی این مسئله در پنج سال گذشته در سراسر کشور با استقبال مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم همه ساله ۱۰ تن ظروف یکبار مصرف روانه طبیعت می شود، تصریح کرد: این رقم برای طبیعت حجم زیادی است که امیدواریم با فعالیت انجمن های زیست محیطی این فرهنگ نادرست از جامعه برچیده شود.

مجتهدی با بیان اینکه در ایام محرم و رمضان، میدان دانشسرای تبریز کانون خرید ظروف یکبار مصرف می شود، افزود: فرهنگ نادرست ظروف یک بار مصرف حتی در بافت روستایی هم نفوذ کرده است.

این فعال زیست محیطی در ادامه با اشاره به کمپین نه به ظروف یک بار مصرف اظهار کرد: خوشبختانه این کمپین سال گذشته به حسینیه ها هم وارد شده که امیدواریم با همکاری هئیت های عزاداری ظروف شخصی غذا خوری، جایگزین ظروف یکبارمصرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما با مردم راحت تر همکاری می کنیم خاطرنشان کرد: متاسفانه نهادهای دولتی کارهای ما را تخریب می کنند و حتی رسانه ملی هم این مهم را رعایت نمی کند و در خصوص عدم ترویج ظروف یکبارمصرف اخطار نمی دهند.

مجتهدی در ادامه به تمیزی کلانشهر اشاره کرد و افزود: دلیل تمیزی تبریز همت بالای شهرداری در جمع آوری زباله است و این کلانشهر تنها شهری است که روزانه تا ۴ نوبت جمع آوری زباله در آن رخ می دهد.

image

وی همچنین ادامه داد: گاهی لازم است به جای ماموران شهرداری مردم را مواجه کنیم با فاجعه ای که رخ داده و تصور نکنیم که دلیل تمیزی تبریز مشارکت مردم است.

مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تغییر الگوی رفتاری در جامعه اتفاق بیافتد در خصوص ظروف یکبار مصرف کاغذی و گیاهی نیز گفت: کاش کیفیت تولید محصولات یکبار مصرف برای مردم عیان شود تا ببینید چه اتفاقی درحال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه در تبریز فقط یک شرکت سیب سلامت و استاندارد گرفته و بقیه تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف کارگاهی است، ادامه داد: امروز انتخاب لیوان کاغذی به جای پلاستیکی یک ترجیح اجباری است نه راه بهتر چرا که ما تکنولوژی لازم برای محصولات گیاهی نداریم.

دبیر جمعیت رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی با بیان اینکه اطلاعات و تبلیغات غلط باید از بین مردم جمع اوری شود، ادامه داد: در سه دوره عید و خانه تکانی، ماه محرم و ماه رمضان تولید زباله به اوج میرسد که باید فرهنگمان را اصلاح کنیم.

وی گفت: برای نجات محیط زیست باید جلوی خریدهای زباله ساز گرفته شود.

مجتهدی همچنین ادامه داد: ما همواره پرچمدار دور ریز مواد غذایی هستیم و در ماه امضان پرت غذایمان بیشتر می شود و بس احترامی است به ماه میهمانی خداست.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.