کد خبر : 10207
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 9:51

طراحی پارک باغشمال تبریز به مسابقه بین المللی گذاشته شد

طراحی پارک باغشمال تبریز به مسابقه بین المللی گذاشته شد

شهریارنیوز: برای دستیابی به ایده های خلاقانه و نو، طراحی پارک باغشمال تبریز برای احداث در ضلع شمالی خیابان آزادی (داخل زمین های پادگان ارتش) با وسعت تقریبی ۱۰ هکتار، از سوی

image

برای دستیابی به ایده های خلاقانه و نو، طراحی پارک باغشمال تبریز برای احداث در ضلع شمالی خیابان آزادی (داخل زمین های پادگان ارتش) با وسعت تقریبی ۱۰ هکتار، از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز در سطح بین المللی به مسابقه گذاشته شد.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه ۳ تبریز، مرتضی موحدنیا شهردار منطقه خبر از آغاز فراخوان طراحی پارک باغشمال تبریز در سطح بین المللی داد و گفت: هدف از این فراخوان در گستره بین المللی استفاده از ایده های خلاقانه و نو افراد حقیقی و حقوقی می باشد.

شهردار منطقه افزود: با این فراخوان قصد داریم از پتانسیل علاقه مندان در این مسابقه طراحی در زمینه های طراحی منظر، معماری و شهرسازی، بهترین شرایط را برای احداث مجموعه ای زیبا و در شأن تبریز فراهم آوریم.

وی تاریخ شروع فراخوان را ۱۲ اردیبهشت ماه اعلام کرده و از معیاری های طراحی پارک باغشمال تبریز به رعایت کردن مواردی همچون، وجود خلاقیت و نوآوری، برخورداری از ارزش های زیبا شناسانه، ایجاد فضای شهری پویا، آسایش عابران و گردشگران، لحاظ کردن ایستگاه آتی الاحداث قطار شهری، هماهنگی طراحی با زمینه تاریخی محدوده باغشمال، استفاده از تکنولوژی های روز، نورپردازی شبانه و آب نما و مبلمان مناسب و… اشاره  کرد.

موحدنیا به رسالت و وظیفه شهرداری در کنار وظایف عمرانی، خدماتی و نظارتی خویش به حوزه رفاهی اشاره کرده و افزود: شهرداری در حوزه رفاهی نیز تکالیفی همچون احداث فضای سبز، پارک، گل کاری در فضاهای شهری را بر عهده دارد.

شهردار اجرا و برگزاری فراخوان مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز را در راستای عمل به وظیفه حوزه رفاهی و زیست محیطی شهرداری دانسته و گفت: افزایش جمعیت و گسترش شهر نشینی در دهه های اخیر در کشورمان و بخصوص در کلان شهر تبریز، شهر را از آن حالت و فرم قدیمی باغ شهری درآورده و بنابراین لزوم و اهمیت احداث پارک ها و فضاهای سبز صد چندان شده است.

موحدنیا ساخت و سازها را موجب تبدیل شدن چهره شهر تلی از سنگ و آهن و سیمان ذکر کرده و یادآورشد: اگر رشد و گسترش فضاهای شهرها توام با توسعه فضاهای سبز شهری نباشد، نتیجه ای فرساینده بر روح و جسم انسانها خواهد داشت.

شهردار منطقه تعریف کاربری فضای سبز، برای زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هکتاری  از محدوده محوطه پادگان ارتش را نشان دهنده همت و تلاش مدیریت کلان شهری شهرداری تبریز به امر توسعه فضاهای سبز شهری تبریز و دستیابی به یکی از شاخص های توسعه یافتگی شهر شمرد.

وی در خصوص اعتبار و جایگاه علمی و فنی فراخوان، به حضور اساتید مجرب و کار کشته ای همچون هما ایرانی بهبهانی (پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشکده هنر) ایرج کلانتری(کارشناس ارشد معماری دانشکده هنردانشگاه آزاد اسلامی تهران) ایرج کلانتری(کارشناس ارشد معماری،عضوشورای تخصصی شهرداری تهران، مدرس دانشگاه های تهران، علم و صنعت و آزاد اسلامی، مدیریت وطراحی پروژه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و طراح سفارت ایران در گرجستان و)، سید محمد بهشتی (کارشناس ارشد مهندسی معماری، عضو پیوسته فرهنگستان هنر) و دارای سوابقی همچون  رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیر جشنواره فیلم فجر و محسن فیضی (دکتری معماری با گرایش معماری منظر از دانشگاه شفیلد انگلستان، استاد تمام دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران و مرتضی میر غلامی(رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنراسلامی تبریز)دکتر طوفان، عضوعلی البدل هیأت داوری، به عنوان اعضاء هیأت داوری مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز اشاره کرد ه و گفت: امیدواریم با حضور اساتید با تجربه و سابقه علمی ارزشمند افتخارآفرین و با شرکت فعالان توانمند بتوانیم به نتایج زیبا و افتخارآفرینی دست یابیم.

موحدنیا اعلام نتایج داوری مسابقه طراحی را دوازدهم مرداد ماه عنوان کرد ه و یادآور شد: به سه نفر اول منتخب مسابقه نیز جوایزی  هدیه خواهد شد.

وی از تلاشهای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز به عنوان همراه و یار و یاور در اجرایی شدن این فراخوان مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز، تشکر و قدردانی خویش را اعلام کرد.

 

شهردار منطقه در پایان گفت: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه طراحی می توانند با مراجعه به تارنمای شهرداری منطقه ۳ تبریز M3.Tabrize.ir  اطلاعات لازم ومورد نیاز خویش را دریافت کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.