کد خبر : 1023
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1393 - 15:35

‌افتتاح خط یک متروی تبریز ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد‌

‌افتتاح خط یک متروی تبریز ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد‌

سخنگوی شورای کلانشهر تبریز اعتبار مورد نیاز برای افتتاح خط یک متروی تبریز ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است، گفت: اعضای شورا شهر با لایحه شهردار برای تامین بخشی از منابع مالی متروی تبریز موافقت کرد.

سعید حاجی‌زاده با یادآوری اعتبار مورد نیاز برای خطوط متروی تبریز اظهار کرد: صرفا برای خط یک متروی تبریز با مبنای افتتاح تا پایان سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و پیش‌بینی تخصیص ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال برای امسال، ۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای سال آینده ‌صورت گرفته است.

وی با اشاره به سه لایحه شهرداری برای تامین منابع مالی خطوط مترو که به تصویب شورا رسیده است، افزود: در یک بند از این لایحه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به میزان ۱۵۰ میلیون دلار تصویب شد که ۵۰ درصد بازپرداخت آن را دولت و ۵۰ درصد را شهرداری تضمین کند که اقدامات اولیه آن از طریق بانک صنعت و معدن صورت گرفته است.

حاجی‌زاده تاکید کرد: اعتبار این بخش صرفا برای خرید ۱۸۰ دستگاه واگن مترو به قیمت حدودی ۴۰ میلیارد ریال برای هر دستگاه هزینه خواهد شد.
این عضو شواری چهارم کلانشهر تبریز فروش اوراق مشارکت تا سقف ۵ هزار میلیارد ریال را درخواست دیگر برای تامین منابع مالی اصلی‌ترین طرح حمل و نقل شهری تبریز عنوان کرد و گفت: شورا با کلیات این طرح نیز موافقت کرد و مقرر شد تا از طریق بانک مرکزی سهمیه اختصاصی به کلان شهر تبریز برای فروش اوراق مشارکت مشخص و اعتبار این حوزه نیز برای تمام خطوط متروی تبریز هزینه شود.
وی در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی استقبال از فروش این اوراق و چگونگی افزایش مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران چگونه بوده است گفت: با افزایش سود مشارکت می‌توان امیدوار به استقبال از فروش این اوراق بود و تجربه متروی مشهد با اختصاص ۲۳ درصد از سوی بانک مرکزی و پنج درصد از سوی خود شهرداری این شهر نمونه موفق برای این طرح است.
حاجی‌زاده استفاده از ۹۰۰ میلیون دلار فاینانس را آخرین بند لایحه شهرداری برای متروی تبریز اعلام کرد که مورد موافق اعضای شورای قرار گرفته و گفت: بر این اساس اعتبار این طرح صرفا برای خط ۲ متروی تبریز هزینه می شود و تمام کارهای طراحی، تدارکات، ساخت و اجرا توسط طرف چینی انجام می‌شود و تضمین بازپرداخت آن نیز به صورت ۵۰ به ۵۰ توسط دولت و شهرداری انجام می‌شود.
سخنگوی شورای کلانشهر تبریز اظهار کرد: امیدواریم با تامین منابع ملی متروی تبریز از روش‌های یاد شده و اضافه کردن اعتبارات سالانه بودجه شهرداری به این ارقام شاهد شتاب گرفتن ریل‌گذاری متروی تبریز باشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.