کد خبر : 103
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 - 13:36

۴۸۳ داوطلب برای ۲۱ کرسی شورای شهر تبریز

۴۸۳ داوطلب برای ۲۱ کرسی شورای شهر تبریز

۴۸۳ داوطلب برای ۲۱ کرسی شورای شهر تبریز/ شغل و سن داوطلبان به تفکیک
aynews: فرماندار شهرستان تبریز از ثبت‌نام ۴۸۳ نفر برای ۲۱ کرسی شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به استقبال از ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهری در شهرهای تبریز، سردرود، باسمنج و خسروشاه پیش‌بینی می‌شود اقبال بسیار خوبی از انتخابات صورت گیرد.
وی تصریح کرد: یک هزار و شش نفر برای شوراهای شهر و روستا در شهرستان تبریز ثبت نام کرده‌اند که ۹۴۱ نفر از این تعداد مرد و ۶۵ نفر خانم هستند که از این تعداد جمع کل ثبت نام کنندگان شهری در تبریز، خسروشهر، سردرود و باسمنج ۵۳۸ نفر بوده که از این تعداد ۴۸۱ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بوده‌اند.
چمنی تعداد افراد ثبت نام کننده برای شوراهای اسلامی شهرهای تبریز، باسمنج، سردرود و خسروشاه را ۵۳۸ نفر اعلام کرد که از این رقم ۴۸۱ نفر را آقایان و ۵۷ نفر را بانوان شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: برای عضویت در شورای اسلامی شهرهای سردرود، خسروشاه و باسمنج نیز به ترتیب ۲۰، ۱۸ و ۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۹ نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهد.
چمنی گفت: طبق قانون جدید شوراهای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهرهای باسمنج و خسروشاه پنج نفر و اعضای شورای اسلامی شهر سردرود هفت نفر خواهد بود.
وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان تبریز در روستاهای بخش مرکزی و خسروشاه برگزار می‌شود، تعداد ثبت نام کنندگان برای عضویت در این شوراها را ۳۵۱ نفر اعلام کرد که از این رقم شش نفر را بانوان شامل می‌شود.
ثبت‌نام ۴۸۳ نفر در انتخابات شورا
چمنی با اعلام اینکه تعداد شوراهای اسلامی در شهر تبریز از ۱۱ نفر به ۲۱ نفر افزایش یافته است، تاکید کرد: در حوزه انتخابیه تبریز ۴۸۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۳۵ نفر مرد و ۴۸ نفر زن هستند که در پایان ۲۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل معرفی می‌شوند که نفر بیست و دوم عضو اول علی البدل خواهد بود.
وی در خصوص تحصیلات ثبت نام کنندگان اظهار داشت: تحصیلات ۲۰۷ نفر در حد خواندن نوشتن است که  در روستاها ثبت‌نام کرده‌اند اما ۴۹ نفر با مدرک دیپلم و یک نفر دانشجو و همچنین ۶ نفر با تحصیلات حوزوی، ۴۵ نفر فوق دیپلم، ۳۹۹ نفر لیسانس، ۱۲۷ نفر فوق لیسانس و ۴۲ نفر دارای مدرک دکترا هستند.
وی از لحاظ سنی نیز با طبقه‌بندی ثبت نام کنندگان شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان تبریز افزود: در حد فاصل سنی ۲۵ تا ۳۵ سال ۴۰۹ نفر شرکت کرده‌اند که با ۴۰.۶ درصد بیشتری تعداد شرکت کننده در این گروه سنی هستند همچنین در رده سنی ۳۶ سال تا ۴۵ سال ۳۵۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۳۵ درصد کل ثبت نام کنندگان هستند.
چمنی ادامه داد: در رده‌های سنی ۴۶ تا ۵۵ سال و ۵۶ تا ۶۵ و ۶۶ سال به بالا به ترتیب ۱۵۱ ، ۸۸ و ۴ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان تبریز ثبت نام کرده‌اند.
فرماندار شهرستان تبریز گفت: ۸۶ نفر از ثبت نام کنندگان فرهنگی، ۱۱ نفر روحانی، ۱۴۸ نفر کارمند، ۱۸ نفر پزشک، ۱۵۳ نفر کشاورز و دامدار، ۲۸ نفر کارگر، ۶ نفر خانه دار، ۳۶۳ نفر  شغل آزاد، ۱۴ نفر نظامی مستعفی و بازنشسته و ۱۷۹ نفر با سایر موارد شغلی در انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان تبریز ثبت نام کرده‌اند.
چمنی با تشریح مراحل تایید صلاحیت شرکت کنندگان در انتخابات شوراها ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم و قانونی و استعلام‌های صورت گرفته تا تاریخ ۲۶ اردیبهشت رای نهایی رد صلاحیت شوندگان اعلام خواهد شد که رد صلاحیت شدگان طبق قانون ۴ روز مهلت دارند تا به رد صلاحیت خود اعتراض و شکایت کنند که در تاریخ یادهزم خرداد رای قطعی برای ایشان صادر خواهد شد که لازم الاجرا می‌باشد.
وی گفت: یک نفر از یازده نفر عضو شورای اسلامی کنونی شهر تبریز در شورای چهارم ثبت نام نکرده است و ۱۰ نفر بقیه اعلام آمادگی کرده‌اند.
چمنی تاکید کرد: با توجه به همزمانی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری شعبه اخذ رای دقیقا مشخص نشده است اما احتمال دارد ۷۲۰ حوزه رای‌گیری تعیین شود که ۴۲ صندوق در بخش مرکزیٰ و ۱۲ صندوق در روستاها و بقیه عمدتا در شعبات شهری خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.