کد خبر : 1032
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1393 - 15:58

نهضت فکری امام‌خمینی(ره) حیات ملت‌‌های حق‌جو را متحول ساخت

نهضت فکری امام‌خمینی(ره) حیات ملت‌‌های حق‌جو را متحول ساخت

 شهردار تبریز گفت: امام خمینی (ره) با حرکت تاریخی خود، روحی دیگر بر حیات سیاسی و اجتماعی ملت های مسلمان بخشید.

دکتر صادق نجفی در گقتگو با شهریار با تاکید بر این که تاثیرگذاری فکری و معنوی امام خمینی(ره) فراتر از جغرافیای کشورمان بوده است، خاطرنشان کرد: این تاثیرگذاری وسیع و عمیق امروزه در جای جای جهان، حیات ملت های حق‌جو  را با مولفه های اخلاقی و اعتقادی همگام ساخته است.
شهردار تبریز تصریح کرد: در شرایطی که عمده حرکت های جهانی آن دوران، منوط به چند قدرت زورگو و انحصارجو بود، نهضت فکری امام خمینی(ره)، آن نظم دروغین را بر هم زده و مفهوم جدیدی از توسعه و پیشرفت را رقم زد.
وی افزود: پیشرفت، عمران و آبادانی، زمانی ارزشمند است که موجبات ترقی توامان معیارهای مادی و معنوی زندگی انسان را فراهم کند. این همان نکته مهمی است که مکتب امام راحل در جهت تبیین و تثبیتت آن، انقلاب شکوهمند اسلامی را پایه ریزی کرد و استمرار بخشید.
شهردار تبریز ادامه داد: محوریت اقتصاد و فرهنگ در نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماد ارتباط دو سویه پیشرفت های مادی و معنوی است.
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطره خود از رحلت جانسوز امام خمینی (ره) یادآور شد: بخش های مختلف جامعه آن دوران، علی رغم اختلاف سلیقه های فکری و اجتماعی، در سوگ امام (ره) بی قرار و عزادار بودند که این امر نشان دهنده جایگاه وحدت آفرین امام خمینی(ره) در میان توده ها و طبقات مختلف اجتماعی است.
شهردار تبریز ادامه داد: رحت امام (ره) اگر چه واقعه جانگداز و متاثرکننده ای بود اما امت اسلامی را برای تداوم مسیر راه و اعتلای افق های ترسیم شده توسط آن بزرگوار مصمم ساخت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.