کد خبر : 1045
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1393 - 12:01

برگزاری هفته نکوداشت تبریز در شأن نام تبریز باشد

برگزاری هفته نکوداشت تبریز در شأن نام تبریز باشد

شهردار تبریز گفت: برگزاری هفته نکوداشت تبریز در شأن نام تبریز باشد.

صادق نجفی در نهمین جلسه هماهنگی کمیته‌های برگزاری هفته نکوداشت تبریز که با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، دبیر ستاد اجرای و مسئولان کمیته‌ها در دفتر شهردار برگزار شد، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی و در رأس آن تبریز در منطقه از جایگاه بخصوصی برخوردار است و اهمیت نام تبریز تکلیف ما را دوچندان می‌کند تا برای شناساندن این شهر پرآوازه بیش از پیش تلاش کنیم و به این نکته باید توجه کرد که تاکنون چنانچه باید در این رابطه ادای دین نشده و تبریز در حد خود معرفی نشده است.
وی با اشاره به توجه اصولی به شیوه‌های شناساندن شهر تبریز در بعد کشوری و فرا منطقه‌ای، ادامه داد: برگزاری درخور توجه و موفق مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا و جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها نمونه بارز کارهای اجرایی است که به نحو احسن توانست بار دیگر تبریز را از جمله شهرهای مهم و فعال در منطقه و کشور مطرح نماید و با برگزاری موفق و تاثیرگذار جشنواره هفته نکوداشت این امر مهم  یکبار دیگر با شکوه‌تر از پیش تحقق یابد.
شهردار تبریز با تأکید بر اینکه در برنامه‌های اجرایی باید بیشتر به مقوله کیفیت توجه شود، خاطر نشان کرد: موضوع و هدف هفته نکوداشت تبریز علاوه بر ایجاد تکاپو و پویایی اقشار مختلف شهروندان تبریزی، بیشترین تمرکز خود را بر روی افراد اثرگذار داخلی و خارجی خواهد گذاشت تا نتیجه بهتری از بازتاب توانایی‌ها، ظرفیت‌های و توانمندی‌ها این کهن شهر اعصار نشان دهد.
نجفی ادامه داد: ایده و فکر نکوداشت هفته تبریز از طرف شهرداری هویت‌بخشی و شناساندن تمام ظرفیت‌های شهر بزرگ تبریز است و ما امید داریم که تمام ارگان‌های مربوطه از جمله استانداری، صدا و سیما، جراید، وزارت خارجه، ارشاد و تمام سازمان‌هایی که به نحوی در پیشرفت و پیشبرد تبریز به سمت توسعه نقش و مسئولیت دارند اثرگذار واقع شوند تا این جشنواره بتواند به اهداف عالیه خود برسد.
بروز و ظهور سرمایه‌های فکری و فرهنگی شهر تبریز
رئیس دانشگاه تبریز بر لزوم بهره‌گیری از فرصت برگزاری هفته نکوداشت تبریز برای اعتلای نام و نقش تاریخی این شهر تأکید کرد.
پورمحمدی خاطر نشان کرد: با وجود برخورداری شهر تبریز از پشتوانه ارزشمند تاریخی، فکری و فرهنگی، متاسفانه این شهر با گذشته پربار خود فاصله محسوسی دارد.
وی با تأکید بر اینکه نباید هفته نکوداشت تبریز، به عنوان یک برنامه رایج تلقی شود، عنوان کرد: رویکردهای مختلف این آئین باید به گونه‌ای تدوین و اجرا شود که با ایجاد تأثیرگذاری لازم، بروز و ظهور سرمایه‌های فکری و فرهنگی شهر تبریز را در پی داشته باشد.
رئیس دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: باید از فرصت برگزاری هفته نکوداشت تبریز برای معرفی و تبیین ماندگار جایگاه مشاهیر و مفاخر شهر تبریز در گستره زمان بهره گرفت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.