کد خبر : 1047
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 - 4:10

خانه پدری استاد شهریار مرمت می‌شود

خانه پدری استاد شهریار مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد: خانه پدری استاد محمد حسین بهجت تبریزی ملقب به شهریار در روستای خشکناب مرمت می‌شود.

دکتر فرزین حق پرست با اعلام این خبر افزود: با عقد تفاهم نامه‌ای تملک، اجرا، مرمت و بازسازی و بهسازی خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد انجام می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طی این تفاهم نامه بخشداری خشکناب و فرمانداری بستان آباد نسبت به تملک کامل محل بنا اقدام کرده و خانه را جهت مرمت در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار می‌دهند.
حق پرست با اشاره به مشارکت آقای محمد رستم پور، سرمایه‌گذار خیر این طرح مرمتی، یادآور شد: مدت زمان مرمت و بهسازی خانه استاد شهریار شش ماه تعریف شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: اجرای پروژه با نظارت این اداره‌کل خواهد بود تا پس از اتمام عملیات مرمتی، برای ثبت در فهرست آثار ملی آماده شود.
حق پرست اظهار امیدواری کرد خانه استاد شهریار پس از اتمام مرمت به عنوان مرکز تاریخی و مردم‌شناسی روستای خشکناب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
یادآور می‌شود، روستای خشکناب با آب و هوایی کوهستانی و معتدل در شهرستان بستان آباد و در دامنه کوه های بزغوش قرار گرفته است. کوه حیدربابا مهمترین اثر طبیعی زادگاه استاد شهریار به شمار می‌رود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.