کد خبر : 10978
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1397 - 7:59

افتتاح پل سبز میرداماد – عباس میرزا تا عید فطر/ ۲۰ پارک محله ای تا پایان امسال احداث می شود

افتتاح پل سبز میرداماد – عباس میرزا تا عید فطر/ ۲۰ پارک محله ای تا پایان امسال احداث می شود

شهریارنیوز: شهردار تبریز از افتتاح پل سبز میرداماد – عباس میرزا تا عید سعید فطر امسال خبر داد.

image

شهردار تبریز از افتتاح پل سبز میرداماد – عباس میرزا تا عید سعید فطر امسال خبر داد.

به گزارش آی نیوز، مهندس ایرج شهین باهر صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز با اشاره به عملکرد شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم شهرداری تبریز در سال جاری، افزایش پارک های محله ای در مناطق کم برخوردار است که تاکنون در شش ماه گذشته موفق به احداث چهار پارک محله ای در سطح این کلانشهر شده ایم.

وی از احداث بیش از ۲۰ پارک محله ای تا پایان سال در کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۵ مورد پارک محله ای در تبریز در حال اجراست که امیدواریم در دو ماه آینده شش پارک محله ای دیگر نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداران مناطق به دنبال ایجاد فضای سبز در تبریز هستند، ادامه داد: برخلاف گذشته، در تبریز اراضی فضای سبز شهری به فضاهای تجاری و مسکونی تبدیل نمی شود چرا که سیاست مدیریت شهری توسعه فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز است؛ این در حالی است که در شش سال گذشته حدود ۳۰۰ هکتار فضای سبز تغییر کاربری داده است.

وی با اشاره به تبدیل اراضی مسکونی اداره کل راه و شهرسازی به فضای سبز در این کلانشهر اظهار کرد: حدود یک و نیم هکتار از اراضی این اداره کل با دستور استاندار آذربایجان شرقی به شهرداری تبریز واگذار شده که این اراضی به فضای سبز تبدیل می شود.

مهندس شهین باهر از کاشت ۱۱۰ هزار اصله نهال و ۳۵ هزار اصله نهال میوه در سطح شهر خبر داد و گفت: کاشت یک میلیون گل نشا، اجرای برنامه سم پاشی، کاشت بدنه اتوبان پاسداران و شهید کسائی، ایجاد دیوار سبز و تجهیز پارک ها از جمله اقدامات شهرداری تبریز در توسعه فضای سبز است.

وی از افتتاح دو پل سبز در کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: پل اتصال “میرداماد – عباس میرزا” تا عید فطر امسال افتتاح و پل باغ “ائل گلی – ائل باغی” به مسابقه طراحی گذاشته شده است تا تراکم پارک ائل گلی به سمت ائل باغی کشیده شود.

شهردار تبریز همچنین در ادامه اظهار کرد: در بحث تبلیغات محیطی، مباحث را به صورت علمی پیش می بریم که در زمینه ساماندهی تابلوهای شهری، ساماندهی جداره های خیابان امام (ره)، ساماندهی جداره های بازار، طراحی نقاشی دیوار، نورپردازی ارگ و مقبره الشعرا و سایر موارد تبلیغاتی اقدامات ارزنده ای صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: از این پس تمامی معاملات در خصوص تبلیغات شهری و مبلمان شهری زیر نظر کمیته سیما منظر شهرداری تبریز صورت می گیرد تا سیستم مبلمان و تبلیغات شهری به صورت یکپارچه صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.