کد خبر : 1109
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1393 - 6:46

سخنگوی شورا: با تصویب لایحه شهرداری به حرکت شتابان طرح های عمرانی تبریز امیدوار شدیم

سخنگوی شورا: با تصویب لایحه شهرداری به حرکت شتابان طرح های عمرانی تبریز امیدوار شدیم

آی نیوز: سخنگوی شورای شهر تبریز تصویب لایحه ای برای توانمندسازی مجموعه  شهرداری و کمک به حرکت شتابان طرحهای عمرانی مصوب شورا را مایه امیدواری دانست.

سعید حاجی زاده با اشاره به اینکه  بر اساس این لایحه دو فوریتی به شهرداری اجازه داده شد در یک دوره دو ساله ۲۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات بانک شهر بصورت اعتبار اسنادی داخلی (LC) استفاده کند گفت: این لایحه بدنبال امضای تفاهم نامه ماه گذشته شهرداری تبریز با مسئولان کشوری بانک شهر تقدیم شورا شده بود که با رای قاطع اعضای شورا به تصویب رسید.
حاجی زاده در خصوص این لایحه خاطر نشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، شهرداری تبریز در قبال تمرکز تمامی دارایی هایش در بانک شهر و انجام معاملات و مبادلات مالی و اعتباری اش از طریق این بانک، از تسهیلات اعطایی آن با نرخ هفت درصد برای دوره شش ماهه و ۱۴ درصد در سال بهره مند می شود.
سعید حاجی زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این لایحه شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه امسال شهرداری و نیز اجرای کامل طرحهای مصوب شورا و عمران و آبادانی بیش از پیش شهر تبریز باشیم.
سخنگوی شورای شهر تبریز با اشاره به بندهای هشتگانه این لایحه بیان کرد: بر اساس بند اول لایحه، منابع مالی مورد نیاز برای آزادسازی بخشی از بافت های فرسوده و حاشیه نشین موجود در محدوده های مصوب تامین و از طریق شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.
سعید حاجی زاده اضافه کرد: همچنین با تصویب این لایحه منابع مالی تملک اراضی، ابنیه، املاک، تاسیسات و حقوق مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی واقع در طرحهای مصوب عمران شهری از جمله طرح مسیر گشایی امتداد خیابان ۴۲ متری و دیگر طرحهای مسیرگشایی مورد نیاز مصوب، از طریق بانک شهر تامین می شود.
وی، تامین منابع مالی مورد نیاز برای خرید و واردات کلیه ماشین آلات و اقلام مورد نیاز شهرداری، شرکتها و سازمانهای تابعه آنرا از دیگر بندهای این لایحه عنوان کرد و یادآور شد: با تصویب این لایحه به شهرداری تبریز اجازه داده شد خودروهای مورد نیاز برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و خودروی وَن را با استفاده از مزایای واردات از منطقه آزاد ارس تامین کند.
سخنگوی شورای شهر تبریز، اعطای تسهیلات به پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری برای اجرای سریع طرحهای عمران شهری، انجام عملیات کارگزاری خرید و تحویل اقلام مورد نیاز شهرداری از بازار داخلی، فروش و واگذاری املاک و مستغلات شهرداری و اجرای طرحهای عمرانی در قالب عملیات کارگزاری و در نهایت تامین منابع مالی برای اجرای طرحهای مورد نیاز و مصوب شورا را از دیگر بندهای مشمول این لایحه برشمرد.  
“اعتبارات اسنادی داخلی – ریالی نوعی شیوه پرداخت و یکی از خدماتی است که بانک به درخواست یک خریدار یا متقاضی، به منظور خرید یا سفارش کالا یا خدمات از یک فروشنده یا ذینفع داخلی و به نفع وی برقرار می‌نماید. اعتبارات اسنادی مزبور می‌تواند به‌ صورت نقد (دیداری) یا مدت‌دار (نسیه) انجام شود.
نکته قابل توجه در اعتبار اسنادی داخلی – ریالی این است که بصورت «غیرقابل برگشت» افتتاح می‌شود، به این معنا که هرگونه تغییر در شرایط اعتبار از جانب خریدار یا بانک گشایش‌کننده اعتبار، موکول به موافقت و رضایت فروشنده است.
مهمترین مشخصه LC داخلی این است که خریدار و فروشنده و یا کارفرما و پیمانکار، هر دو در داخل مرزهای جغرافیایی کشور بوده و بنابراین تابع مقررات داخلی بوده و در صورت عدم وجود مقررات و قوانین کافی در داخل کشور، از مقررات بین ‌المللی (UCP600) استفاده خواهد شد. دومین مشخصه مهم LC داخلی، ریالی بودن آن است.”

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.